اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام سعودی: گزارش‌ها درباره گفت‌وگوهای ریاض و دمشق دقیق نیست

یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی، گزارش رسانه‌ها از دیدار رئیس نهاد اطلاعاتی این کشور با مقامات سوری در دمشق را غیردقیق توصیف کرد.

مقام سعودی: گزارش‌ها درباره گفت‌وگوهای ریاض و دمشق دقیق نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رائد قرملی» رئیس بخش سیاست‌گذاریوزارت امور خارجهعربستان سعودی گفت، ریاض از راه‌حل سیاسی درسوریهحمایت می‌کند.

این مقام سعودی در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت، گزارش رسانه‌ها درباره گفت‌وگوهای رئیس نهاد اطلاعاتی سعودی و مقامات سوری در دمشق، دقیق نیستند.

قرملی در ادامه مدعی شد، سیاستعربستان سعودیدر قبال سوریه بر اساس حمایت از مردم سوریه، راه‌حل سیاسی زیر چتر سازمان ملل و مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین وحدت و هویت عرب سوریه است.

وبگاه خبری-تحلیلی «رأی الیوم»، روز دوشنبه، گزارش داد که هیأتی سعودی به ریاست «خالد الخمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده است. این وبگاه به نقل از برخی دیپلمات‌ها بلندپایه در دمشق در این خصوص نوشت که هیأت مذکور همچنین دیداری با «علی المملوک» معاون رئیس‌جمهور سوریه در امور امنیتی داشته و دو طرف توافق کرده‌اند که پس از عید فطر دیداری مفصل‌تر داشته باشند (جزئیات بیشتر).

این دیپلمات سعودی بدون اشاره به جزئیات گفت‌وگوهای اخیر تهران و ریاض،آن راتأیید کرده و گفت: «هدف مذاکرات ایرانی‌ها و سعودی‌ها یافتن راهی برای کاهش تنش در منطقه است. امیدواریم [مذاکرات] موفقیت‌آمیز باشد اما رسیدن به جمع‌بندی نهایی در این لحظه، زودتر از موعد و ناپخته خواهد بود. ارزیابی ما بر اساس اقدامات قابل تأیید است، نه بیانیه‌ها» (جزئیات بیشتر).

او در ادامه گفت، سیاست‌های عربستان سعودی به شکل «بسیار روشنی» توسط «محمد بن‌سلمان» توضیح داده شده است که گفت با اینکه ریاض با به گفته او «رفتار منفی» تهران مشکل دارد، خواستار روابط خوب با آن‌ها است.

اولین بار روزنامه «فایننشال تایمز» ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) در گزارشی به نقل از «سه مقام» مدعی مذاکرات مستقیم میان مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در راستای تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور رقیب در منطقه شد. طبق این گزارش، مذاکرات مستقیم مقام‌های سعودی و ایرانی در بغداد و بعد از گذشت پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک ریاض و تهران صورت گرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول