اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هیأت مدیره شرکت سهام عدالت اصفهان امروز انتخاب می‌شوند

انتخابات هیأت مدیره شرکت سهام عدالت استان اصفهان که بیش از یک میلیون نفر از اهالی استان سهام‌دار آن هستند در حالی امروز قرار است برگزار شود که تعداد زیادی از سهام‌داران از نحوه شرکت در مجمع و سوابق نامزدها اطلاعات کافی ندارند.

هیأت مدیره شرکت سهام عدالت اصفهان امروز انتخاب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس استان اصفهان فرآیند آزادسازی سهام عدالت پس از سال‌ها انتظار ازاردیبهشت ماهسال ۹۹ با موافقت مقام معظم رهبری آغاز شد و سهامداران می‌توانستند که روش مستقیم و یا غیرمستقیم (از طریق شرکت‌های سهام عدالت استانی) را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند.

در استان اصفهان تعداد سهامداران سهام عدالت مجموعا ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۳۱ نفر است که ۳۲ درصد شامل ۸۵۴ هزار و ۹۰۳ نفر مدیریت مستقیم و ۶۸ درصد شامل یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۹۲۸ نفر مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند.

شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اصفهان که سهام‌دار آن کسانی بودند که شیوه غیرمستقیم را در استان انتخاب کرده بودند از ۱۰ آذر ۹۹ در بازار دوم بورس با نماد وسصفا قابل معامله شد و افراد می توانستند تا ۶۰ درصد از ارزش سهام عدالت خود را به فروش برسانند.

اما نداشتن حامی حقوقی و سهام‌دار عمده‌ای که بتواند به سهم کمک کند در کنار مشکل مدیریتی باعث شده تا این نماد وضع مناسبی را تجربه نکند. وسصفا تاکنون به جز ۱۱ روز در صف فروش بوده و ارزش معاملات آن در برخی روزها به کمتر از یک میلیون تومان رسیده است تا سهام‌داران نتوانند سرمایه خود را در زمانی که به آن احتیاج دارند دریافت کنند و از منافع آن بهره مند شوند.

بر اساس اطلاعیه ای که در سایت کدال منتشر شده مجمع عمومی فوق العاده برای انتخاب هیأت مدیره این شرکت روز ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و از بین ۷۲ فعال اقتصادی به انتخاب سهام‌داران ۵ نفر به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب می‌شوند تا بلکه بتوانند با مدیریت مناسب وضعیت نابسامان این روزهای این نماد را بهبود بخشند.

البته عدم آگاهی تعداد زیادی از سهام‌داران و ثبت نام نکردن آن‌ها در سامانه سجام باعث شده تا برگزاری مجمع و به حدنصاب رسیدن آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد و حتی بعضی از صاحب نظران معتقدند بهتر است این انتخابات تا زمانی که اکثر سهام‌داران آگاهی کافی از نحوه و کلیت انتخاب هیأت مدیره داشته باشند به تعویق بیفتد و باید دید با این شرایط چه سرنوشتی برای این انتخابات که تاثیر زیادی بر آینده سرمایه سهام‌داران دارد رقم خواهد خورد.

نظر مجلس تعویق انتخابات هیأت مدیره است

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامیدر این باره اظهار داشت: نظر مجلس این است تا زمانی که اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد و سهامداران از ساز و کار انتخاب هیأت مدیره و ثبت نام در سجام آگاهی پیدا کنند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها به تعویق بیافتد ولی دولت تمایل دارد انتخاب هیأت مدیره شرکت‌ها سریع‌تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی موضوع لازم است در رسانه‌ها درباره کسانی که نامزد انتخابات هستند و تاثیر انتخاب هیأت مدیره بر روی عملکرد شرکت‌ها برای مردم توضیح کاملی داده شود.

طغیانی درباره وضعیت نابسامان نماد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اصفهان در بورس توضیح داد: با انتخاب هیأت مدیره قوی از سوی سهام‌داران بیشتر مشکلات از جمله بازارگردانی و نقدشوندگی حل خواهد شد و مجموعه کنونی به دلیل نامشخص بودن تکلیفشان نمی توانند اقدام موثری انجام دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون حقوق سهام دارانی که روش مستقیم را انتخاب کردند و مشکلاتی که در زمینه فروش سهام داشتند بیان کرد: کسانی که از طریق بانک‌ها اقدام به فروش کرده بودند اعتراضاتی داشتند که بعضا درست بود و پیگیری لازم انجام گرفت.

وی اضافه کرد: درباره آزادسازی کامل سهام عدالت هم که قرار بود در بهمن ماه انجام شود دولت معتقد است شرایط بازار سرمایه مناسب نیست و آزادسازی کامل وضعیت را بدتر می‌کند و با بهتر شدن اوضاع بورس آزادسازی کامل صورت می‌گیرد تا سهام‌داران بتوانند به طور مستقیم سهام خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۲/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول