اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاریو: تحولات و اتفاقات بیت‌المقدس با گذشته فرق دارد

یک روزنامه عبری‌زبان نوشت که اتفاقات این روزهای قدس، شباهتی با اتفاقات گذشته ندارد.

معاریو: تحولات و اتفاقات بیت‌المقدس با گذشته فرق دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه معاریو در تحلیلی از اتفاقات روزهای گذشته به خصوص شب گذشته در اطراف مسجدالاقصی نوشت که این روزها به روزهای پیش از آغاز جنگ ۲۰۱۴ غزه، شبیه است.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، در این مقاله به قلم «لیو رام» آمده است که تظاهرات اخیر در بیت‌المقدس پشتوانه دینی،ملی گراییو سیاسی دارد. تجاوز به حریم این مکان مقدس عامل دینی، یهودسازی عامل ملی‌گرایی و لغو زمان برپایی انتخابات دلیل سیاسی این اعتراضات محسوب می‌شود و از سوی دیگر بیانیه «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام و تهدید اسرائیل، نشانه هایی از ورود ارتباط میان غزه و الشیخ جراح دارد.

لیو رام افزود: «محمد الضیف تاکنون چند عملیات را مدیریت کرده و بهخوبیمی‌داند که اتفاقات کرانه باختری و قدس به مواجهه نظامی در غزه منجر می‌شود و این روزها شبیه روزهای پیش از جنگ ۲۰۱۴ غزه است.»

به نوشته این روزنامه،اسرائیل چندین بار از پول‌هایی که قطر به غزه فرستاده، برای آرام کردن اوضاع این منطقه بهره برده است اما این بار فرق می‌کند و دلایل متعددی در چرایی شرایط ناآرام کرانه باختری وجود دارد.

معاریو در ادامه نوشت که رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان منافع مشترک متعددی دارند تا مانع افزایش تنش در کرانه باختری و بیت‌المقدس شوند و اکنون نیز علی‌رغم نبود رابطه سیاسی، دو طرف با یکدیگر در ارتباط هستند تا در راستای تضعیف توانایی نظامیحماسدر کرانه باختری همکاری کنند.

شهر بیت‌المقدس و مسجدالاقصی از ابتدای ماه رمضان شاهد تنش و درگیری میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست است. 

صبح امروز هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به نمازگزاران در شب گذشته در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس دو نفر به شهادت رسیده و حدود ۲۰۵ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول