اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصادی مقاومتی در مازندران/ اجرای ۲ هزار ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اشاره به اقدامات انجام شده در دهکده اقتصاد مقاومتی سمسکنده ساری، از راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مازندران در سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصادی مقاومتی در مازندران/ اجرای ۲ هزار ۷۰۰ پروژه عمرانی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد مهدی اقبال‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز تاسیس بسیج سازندگی، اظهار کرد: در حوزه مسکن محرومان تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از ۸۰ واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ساخت هزار واحد با کمیته امداد امام خمینی را در دستور کار داریم که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در حال حاضر ساخت هزار و ۵۰۰ را در برنامه کاری داریم.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای استان مازندران با اعلام اینکه در حوزه معیشت هم شاهد همکاری ارگان‌های مرتبط هستیم، افزود: با کمیته امداد امام خمینی سرفصل مشترک ده‌گانه را در برنامه داریم که در بخش معیشت هم همکاری مناسب و مشترکی وجود دارد.

وی در ارتباط با مهارت‌افزایی،گفت: آموزش در این بخش تقویت شده، دهکدهاقتصاد مقاومتیدر استان مازندران ایجاد شده که در بخش دانش‌بنیان و مهارت‌افزایی فعالیت داشته و براساس مدل دانش‌بنیان فعالیت‌ها پیگیری می‌شود.

اقبال‌پور با اعلام اینکه طرح توسعه کشت کشاورزی در روستاها را با مدلدانش بنیانپیگیری می‌کنیم، افزود: در این زمینه ضمن توجه به تولیدات سنتی بحث دانش‌بنیان کردن این تولیدات را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در بخش زراعت چوب ورود مناسبی داشتیم، بیش از ۳۰۰ هزار نهال کاشته شده و برنامه داریم تا بهمن سال آینده ۷۰۰ هزار نهال را تولید و کاشته شود، اگر در سال حدود 5 میلیون درخت غرص شود ضمن کمک به اقتصاد کشور زمینه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی فراهم می‌شود، اگر در حوزه چوببه صورتدانشی کار کنیم آورده‌های اقتصادی بسیار مناسبی دارد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای استان مازندران از تعریض بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: تعریض، خاکبرداری، مرمت، بهسازی و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر در سال جاری را در برنامه کاری داریم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲ هزار ۷۰۰ پروژه را در دستور کار داریم، گفت: در همه حوزه به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنیم، احتمال افزایش این تعداد پروژه‌ها وجود دارد.

اقبال‌پور در ارتباط با اقدامات انجام شده محرومیت‌زدایی، گفت: تاکنون بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان در حوزه نهضتکمک مومنانهبا همکاری گروه‌های جهادی و خیران هزینه شده است.

وی ادامه داد: تامین جهیزیه، لوازم خانگی، بسته معیشتی، البسه و پوشاک، لوازم التحریر، تبلت، موبایل و وسائل کمک آموزشی، جشن تکلیف از جمله خدماتی ارائه شده در حوزه خدمات‌رسانی کمک مومنانه بوده است.

وی با اعلام اینکه حوزه آموزشی و توانمندسازی را جدی گرفته‌ایم، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی را برای بیش از ۱۵ هزار نفر را در سال ۹۹ انجام داده‌ایم و براساس برنامه سال جاری ۳۰ هزار نفر باید در این بخش آموزش ببییند.

رئیس بسیج سازندگی مازندران در ادامه از راه‌اندازی هزار و ۳۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا برای ۴ هزار نفر در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ۲۲۰ صندوق دیگر در سال جاری باید راه‌اندازی شود و برنامه‌ریزی کردیم که ۶ هزار نفر در این بخش به صورت مستقیم مشغول کار شوند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ۱۵۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹ افزود: در سال جاری پیش‌بینی کردیم که با پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیش از ۵۰ هزار نفر شغل ایجاد شود.

اقبال‌پور به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال اشاره کرد و گفت: عارضه‌یابی و رفعموانع تولیداین واحدها در سال ۹۹ انجام شده است و براساس برنامه ۷۰۰ واحد تولیدی راکد و نیم‌ فعال به چرخه تولید بر می‌گردند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول