اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مبارزه با سن مادر و علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان از مبارزه با سن مادر و علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی تعاونی تولید استان خبر داد.

مبارزه با سن مادر و علف هرز در ۶۶ هزار هکتار از اراضی همدان

مجید مسلمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مبارزه با سن مادر و علف اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی تولید از اوایل فروردین ماه تا کنون در سطح ۶۶ هزار هکتار از اراصی زیر پوشش خود با سن مادر و علف‌های هرز برگ‌پهن مبارزه انجام داده‌اند.

وی افزود: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو آبی و دیم در حوزه اراضی تعاونی‌های تولید ۴۷ هزار هکتار و مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در همین مزارع ۱۹ هزار هکتار بوده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: نحوه همکاری با کشاورز در اجرای طرح مبارزه با سن مادر و علف های هرز شامل آموزش و اطلاع رسانی حضوری و مجازی در مورد زمان ریزش و مبارزه با سن مادر و همچنین حضور کارشناسان در مزارع و نظارت بر سمپاشی به همراه نیروهای بسیج همگام با کشاورز بوده است.

وی اضافه کرد: مبارزه با سن مادر در ۶۷ تعاونی تولید انجام می شود و این تعاونی‌ها با  تهیه و توزیع سموم مورد نیاز کشاورزان در دورترین روستاهای استان همدان نیاز کشاورزان را برآورده می‌کنند.

مسلمی‌راد گفت: سطح زیر کشت گندم و جو آبی و دیم  در حوزه ۶۷ تعاونی  تولید استان همدان در حدود ۱۴۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۳۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول