اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روز قدس روز شکل‌گیری خاورمیانه اسلامی با محوریت قدس شریف است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز قدس را از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) دانست و گفت: روز قدس، روز هشدار به تمام ابر قدرت‌های دنیا و روز شکل‌گیری خاور میانه اسلامی با محوریت قدس شریف است.

روز قدس روز شکل‌گیری خاورمیانه اسلامی با محوریت قدس شریف است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه  مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم از برجسته‌ترین مولفه‌های نظام فکری امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی را برای اجرای برنامه‌های اشغالگرانه‌ متوقف کرد اما همکاری ارتجاع عرب جرات انجام جنایات این رژیم را دوباره احیا کرد.

امام جمعه تبریز افزود: رژیم‌های مرتجع عربی برخلاف افکار و عقاید ملت جهان اسلام در حال عادی‌سازی رابطه‌ خود با اسرائیل غاصب هستند، اما بدانند آمریکا در حال زمینه‌سازی برای اجرای معامله‌ قرن است و این کشورهای عربی نیز در حال همراهی با اسرائیل غاصب هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح معامله قرن شکست خورده است، تاکید کرد: با توجه به هدایت‌های رهبر انقلاب، تنها امید مردم فلسطین ملت‌های مسلمان در دنیا و جنبش‌های اعتراضی در سراسر عالم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: در معامله‌ قرن قرار بود دولت جدیدی تحت عنوان «فلسطین جدید» در اراضی کرانه‌ باختری و نوار غزه بدون داشتن ارتش و سلاح جنگی و بدون حضور شهرک‌های یهودی تشکیل شود و حماس نیز باید سلاح‌های خود را تحویل می‌داد.

آل‌هاشم تاکید کرد: مسلمانان با اتکا به اعتقادات اسلامی، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان علیه این رژیم بسیج شده و آرمان رهایی فلسطین به عنوان یک آرمان همگانی تثبیت شد.  

وی گفت: افسوس که امسال نیز مانند سال گذشته شرایط کرونایی مانع برگزاری راهپیمایی روز قدس شد اما مردم ایران با این حرکت نمادین اتمام حجت قاطعی با سران رژیم آمریکای جهانخوار کرده و اقدامات و خیانت‌های اسرائیل غاصب و کشورهای مرتجع عربی در مورد مردم فلسطین را محکوم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت یاد و نام شهید سرافراز سپاه اسلام سردار سلیمانی گفت: اگر امروز افکار مردم جهان در کنار مردم فلسطین قرار می‌گیرد و به وسیله‌ قدرت موشکی باعث عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی و آمریکا از کرانه‌ باختری می‌شوند، همگی به‌خاطر رشادت‌های این سردار بزرگ است که سهم بزرگی در این موفقیت‌ها دارد.

امام جمعه تبریز گفت: ما هرگز از اصول خود عدول نخواهیم کرد و امیدواریم به واسطه بناگذاری این روز توسط امام خمینی (ره)، تداوم این راه و منش توسط رهبر معظم انقلاب ‌و خدمات ارزشمند جبهه‌ مقاوت و تلاش مدافعان حرم و در راس آنها تلاش‌هایی که سردار سلیمانی کرده، شاهد برپایی نماز جماعت به امامت امام خامنه‌ای رهبر مسلمین جهان در قدس شریف باشیم.

 آل‌هاشم تاکید کرد: این روز نباید فراموش شود و باید در این روز دولت‌های مرتجع عربی تنبیه شوند و ما امیدواریم زودتر از موعد ۲۵ ساله، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول