اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دژاگه: رقابت در لیگ ایران سخت‌تر از اروپاست/دوست دارم به بوندس‌لیگا برگردم

هافبک سابق تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه تراکتور در مصاحبه مفصل با نشریه آلمانی درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

دژاگه: رقابت در لیگ ایران سخت‌تر از اروپاست/دوست دارم به بوندس‌لیگا برگردم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل از نشریه «بیلد آلمان»، اشکان دژاگه ستاره سابق بوندسلیگا است که در سال 2009 موفق شد به همراه وولفسبورگ به شکلی باورنکردنی قهرمان آلمان شود. این بازیکن ایرانی یکی از مهره‌های مورد علاقه فلیکس ماگات در آن زمان بود و در این مصاحبه به افشاگری درباره اسرار روزه مره خود در آن زمان پرداخت.

دژاگه امروز 34 سال دارد و ستاره تراکتور  ایران در لیگ قهرمانان آسیا است. 

شما اکنون به همراه تراکتور ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارید. سطح فوتبال در آسیا چقدر با فوتبال سطح اول اروپا فرق دارد؟

در برخی از اوقات شما در اینجا به سختی می‌خورید. برخی از تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا برای مثال تیم‌های ازبک از ناحیه تاکتیکی عملکرد خوبی از خود ارائه می‌دهند. در این مسابقات حضور تیم های زیاد از کشورهای متفاوت باعث می‌شود تا رقابت نفس‌گیری ایجاد شود. رقابت در لیگ فوتبال ایران حتی شدیدتر از اروپاست.

 *چرا این طور می‌گویید؟ چرا لیگ ایران و آسیا سخت‌تر از بازی در اروپاست؟

من در بوندس‌لیگا برای تیم‌های هرتابرلین و وولفسبورگ بازی کردم. در لیگ برتر انگلیس هم تجربه بازی در فولام را دارم. من کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هستم و همه در لیگ ایران انگیزه زیادی دارند تا مقابل ما عرض اندام کند. من در آلمان و انگلیس فرصت عرض‌اندام و فکر کردن داشتم. اما اینجا در ایران رقابت سخت‌تر است من همیشه در حالت آماده‌ باش هستم. مردم در ایران بیشتر از اروپا دیوانه فوتبال هستند.

* قراردادت با تراکتور تابستان به پایان می‌رسد. آیا ممکن است به آلمان برگردی؟

بدون شک دوست دارم بار دیگر به همراه یک تیم حرفه‌ای آلمانی بازی کنم. همه چیز می‌تواند در تابستان رخ دهد ولی مثل گذشته من خودم را تحت فشار نمی‌گذارم. واقعیت این است که من با وجود اینکه 34 سالم است اما همچنان در بهترین شرایط به سر می‌برم

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول