اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه:اعضایی از شورای امنیت از اسرائیل برای تهدید صلح و امنیت بین المللی حمایت می‌کنند

سوریه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی دانست و گفت که سوریه بر حق خود در مقابله با تجاوزات اسرائیل تاکید می‌کند.

سوریه:اعضایی از شورای امنیت از اسرائیل برای تهدید صلح و امنیت بین المللی حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سوریه با تأکید بر اینکه حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه خاک، حاکمیت و استقلال این کشور، ثبات منطقه و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند، گفت که رژیم اشغالگر همچنان از چتر حمایتی ارائه شده توسط دولت‌هایی شناخته شده و عضو دائم شورای امنیت استفاده می‌کند که آن را به ادامه تجاوزات، اشغالگری و نقض مکرر قوانین بین المللی تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت گفت: «رژیم اسرائیل با ارتکاب تجاوز جدید علیه خاک سوریه روز چهارشنبه پنجم ماه مه منطقه ساحلی جنوب غرب شهر لاذقیه و منطقه مصیاف در غرب استان حماه را هدف حمله موشکی قرار داد که به شهادت یک غیرنظامی و زخمی شدن شش نفر دیگر از جمله یک مادر و کودک منجر شد علاوه بر خسارات مالی که برجای گذاشته است.»

وی افزود: «رژیم اسرائیل در تجاوزی دیگر بامداد امروز ششم ماه مه ریف قنیطره را با بالگرد هدف گرفت و یک راکت به سمت شهرک جباتا الخشب شلیک کرد که خسارتی نداشت.»

صباغ با تأیید اینکه این دو حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، اصول حقوق بین الملل و اصول و اهداف منشور ملل متحد و قطعنامه‌های مربوط به آن به ویژه قطعنامه شماره ۳۵۰ شورای امنیت در مورد را نقض می‌کند، گفت: البته، مقامات اشغالگر اسرائیل هنوز از چتر حمایت مطلق دولت‌های کشورهای شناخته شده و عضو دائم شورای امنیت بهره مند می‌شوند  که آن را به ادامه تجاوزات، اشغالگری و نقض مکرر قوانین بین المللی ترغیب می‌کند که تهدید جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی باقی خواهد ماند.

فرستاده دائم سوریه گفت: سوریه بار دیگر نسبت به عواقب بی توجهی شورای امنیت به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و وظایف خود در برخورد جدی و سریع با چنین حملات مکرر اسرائیل به سرزمین‌های سوریه هشدار داد.

وی افزود: سوریه بر حق خود و تکلیف خود بر اساس قوانین بین المللی برای استفاده از همه ابزارهای مناسب در مقابله با تجاوزات اسرائیل به منظور حفظ وحدت، استقلال و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

صباغ در پایان بار دیگر از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود به خصوص در صیانت از صلح و امنیت بین المللی عمل کند و تدابیر جدی و فوری برای ملزم کردن اسرائیل به توقف حملات خود علیه خاک سوریه و پایان دادن دادن به اشغالگری در جولان عمل کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول