اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

22 درصد از دانش‌آموزان چهارمحالی درگیر چاقی هستند

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 22 درصد از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری و 30 درصد دانش‌آموزان کشور درگیر چاقی هستند.

22 درصد از دانش‌آموزان چهارمحالی درگیر چاقی هستند

خدایار قاسم پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: میثاق اجرای فعالیت‌های ما در آموزش‌ و پرورش سند تحول بنیادین است، چکیده آن این است که دانش‌آموز تک بعدی نباشد و در تمام ساحت‌ها پیشرفت کند که یکی از این ساحت‌ها زیستی و بدنی است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط کرونایی متوجه شدیم پیش از این ساعت بدن دانش‌آموز به خوبی کار می‌کرد به طوری که برای ساعت زنگ تفریح دانش‌آموزان طرح حیاط پویا اجرا می شد و جست و خیزهای دانش‌آموزان را ساختارمند کرده بودیم و در قالب اشکالی که در روی زمین مدرسه کشیده شده بود بازی می‌کردند.

خدایار قاسم‌پور افزود: در ساعات درس تربت بدنی 14 هزار ساعت درس تربیت بدنی اجرا کردیم که جز برنامه اصلی مدرسه است ولی با شیوع کرونا تمام این برنامه‌های اجرایی را از دست دادیم و ساعت بدن بچه‌ها با تعطیلی مدارس تغییر کرد و متوجه شدیم که  ساحت زیستی و بدنی یک نسل ممکن است تغییر کند زیرا ما به اجبار وارد زیست بومی شدیم که مهمترین شاخصه آن در خانه ماندن، قرنطینه و محدودیت در حرکت بود و محدودیت در حرکت وقتی که دانش آموز در خانه قرار دارد باعث تنبلی می‌شود.

59 درصد مردم درگیر چاقی و 56 درصد درگیر کم تحرکی هستند

 وی اظهار داشت: در یک مطالعه در سال ۹۵ با عنوان کاسپین مشخص شده بود که وضعیت سلامت کشور ما نیم‌رخ خوبی ندارد یعنی حدود ۵۶ درصد مردم درگیر کم‌تحرکی و حدود ۵۹ درصد کشور درگیر درجاتی از اضافه وزن و چاقی هستند و متاسفانه این مسئله‌ در خانم‌های ساکن شهر نسبت به آقایان حدود ۶۷ درصد بیشتر است.

قاسم‌پور عنوان کرد: در این مطالعه مشخص شد که ۲۱.۲ دهم درصد دانش‌آموزان درگیر درجاتی از اضافه وزن و چاقی هستند و قطعاً در شرایط کرونایی این وضعیت خطرناک‌تر می‌شود که به همین منظور پروژه کوچ در کشور کلید زده شد که این پروژه شامل ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش‌آموز بود که باید قد و وزن آن‌ها اندازه گیری می‌شد.

22 درصد از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری و 30 درصد دانش‌آموزان کشور درگیر چاقی هستند

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد:  در کشور ما حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان درگیر درجاتی از چاقی و حدود ۶ درصد نیز درگیر درجاتی از کم‌وزنی و لاغری هستند و مابقی هم در محدوده وزن نرمال قرار دارند.

وی افزود: در استان ما قد و  وزن حدود یکصد و ۸۰ هزار دانش‌آموز گرفته و وارد سامانه سنا شد و برای آن‌ها کارنامه صادر و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت و در این اندازه‌گیری‌ها پی بردیم که ۲۲ درصد دانش‌آموزان درگیر اضافه وزن و چاقی ۷۱.۱ و دو دهم درصد در محدوده وزن نرمال و در کشور به لحاظ تعداد دانش‌آموز در محدوده وضع نرمال بهترین استان هستیم.

قاسم‌پور تشریح کرد: در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان درجاتی از اضافه وزن در منطقه عشایری میانکوه و فلارد درجاتی از کم وزنی مشاهده شد و با اطلاع رسانی در شبکه شاد  سعی بر حساس‌کردن خانواده‌ها در بحث چاقی دانش‌آموزان کردیم تا بتوانیم وزن دانش آموزان را در یک محدوده نرمال نگه داریم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول