اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر سرمایه گذاری ازبکستان با رئیس بانک توسعه اسلامی در «ریاض»

وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان با رئیس بانک توسعه اسلامی در شهر «ریاض» دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

دیدار وزیر سرمایه گذاری ازبکستان با رئیس بانک توسعه اسلامی در «ریاض»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «بندر الحاجر» رئیس بانک توسعه اسلامی در «ریاض» دیدار و تمهیدات چهل و ششمین نشست شورای مدیران گروه بانک توسعه اسلامی را بررسی کردند.

در این دیدار روند تمهیدات مراسم و اجرایی اقدامات مبنی بر حل و فصل مسایل سازمانی بررسی شد.

طرفین همچنین بر همکاری های فعال گروه های کاری به ترکیب نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه طرف ازبکی با نمایندگان بانک تاکید و گام های بعدی مبنی بر سازماندهی مراسم را تعیین کردند.

بندر الحاجر در این دیدار عزم خودرا برای انجام سفر به ازبکستان در آینده نزدیک برای برگزاری نشستی مبنی بر پوشش نشست قریب الوقوع در رسانه های بین‌المللی به طرف ازبکی اعلام کرد.

در این دیدار همچنین مسایل اجرایی طرح ها و ابتکارات در ازبکستان در دست انجام با حمایت بانک توسعه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس بانک توسعه اسلامی برای اجرای ابتکارات مبنی بر ایجاد بنیاد حمایت اقتصادی در ازبکستان ارزش زیاد قایل شد و ابراز امیدواری کرد که این نهاد مالی در راه تشویق توسعه اقتصادی، کاهش فقر و افزایش رفاه مردم یک ابزار قوی خواهد بود.

در این زمینه چشم انداز همکاری های متقابل در بسیج منابع تکمیلی و جذب همکاران جدید برای پیوستن به بنیاد، مانند بنیاد توسعه سعودی، بنیاد سرمایه گذاری های دولتی، نهادهای مالی گروه هماهنگی عرب و سرمایه گذاران خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این دیدار اقدامات بعدی در چارچوب دستور کار همکاری های دوجانبه تعیین شد.

ازبکستان در سال 2003 میلادی به عضویت بانک توسعه اسلامی پیوست و این بانک از سال 1994 میلادی تا حال به ازبکستان برای اجرایی طرح های بزرگ سرمایه گذاری معادل بیش از 2 میلیارد دلار وام اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول