اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ظرفیت بهداشت و درمان البرز محدود است/مردم هشدارها را جدی بگیرند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مرج چهارم در مقایسه با سه موج دیگر بسیار و شدیدتر و سهمگین تر است، از این رو توصیه می‌شود مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته به کمک شبکه بهداشت بیایند؛ ظرفیت بهداشت و درمان در استان محدود است.

ظرفیت بهداشت و درمان البرز محدود است/مردم هشدارها را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، صبح امروز در حاشیه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا، گفت: طی این نشست ارائه سازوکار لازم در خصوص تأمین و افزایش تعداد  تخت، داروهای درمانی کرونا، توسعه  آزمایشگاه‌های تست کرونا و تقویت مراکز منتخب بهداشتی در خصوص درمان بیماران سرپایی بررسی و مطرح شد.

این مقام مسؤول افزود: با توجه به روند سریع بیماری و افزایش آسانسوری تعداد مبتلایان حتما به چالش کمبود تخت بیمارستانی در استان رو به رو خواهیم شد که نیاز است با همکاری بخش خصوصی، تامین اجتماعی و مقامات عالی استان این مشکل برطرف شود.

بابایی تصریح کرد: با اولویت قراردادن بیماری کرونا و لغو درمان‌های غیر ضروری، تخصیص حداقل   ۱۵۰۰ تخت در این مقطع برای  بیماران کرونایی ضروری است.
 
وی افزود: با توجه به روند صعودی  این بیماری و پیش بینی ادامه این روند، ارتقا کمیت و کیفیت  درمان سرپایی بیماران در مراکز بهداشتی و مراکز درمانی سرپایی با هماهنگی معاونت  غذا و دارو و داروخانه‌های منتخب استان پیش بینی شده است.

به گفته این پزشک متخصص موج چهارم کرونا قابل مقایسه با سه موج قبلی این بیماری نیست و از مردم میخواهیم هشدار ها را  واقعا جدی بگیرند و درصورت عدم ضرورت از منزل خارج نشوند و در محیط آلوده و تجمعات  قرار نگیرند

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول