اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز آبیاری پروژه‌های بیابان‌زدایی در سمنان

مسؤول واحد بیابان‌زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای عملیات آبیاری پروژه‌های بیابان‌زدایی منطقه ملامحمود (عطیه) و شرق اعلا در سمنان خبر داد.

آغاز آبیاری پروژه‌های بیابان‌زدایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان، امیر بیدختی گفت: در راستای رسیدن به اهداف بیابان‌زدایی در مساحت ۳۵۰ هکتار از اراضی جنوب سمنان، سه نوبت آبیاری همراه با مرمت تشتک‌ها آبیاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح ملی بیابان‌زدایی سال ۹۹ در دست اقدام است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی سبب مقابله با فرسایش بادی و کاهش خسارات ناشی از آن، حفاظت از منابع زیستی و اقتصادی منطقه، جلوگیری از مدفون شدن اراضی کشاورزی در زیر ماسه‌های روان، افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت مراتع منطقه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد ساکنان منطقه می‌شود.

بیدختی حفظ و نگهداری از تاغ‌زارهای ایجادشده را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: این تاغ زارها که به‌عنوان جنگل‌کاری دست کاشت بیابانی در کشور منحصربه‌فرد بوده، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ و با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی با کاشت نهال‌های بیابانی گونه‌های تاغ و آتریپلکس ایجاد شده است.

مسؤول واحد بیابان‌زدایی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان گفت: مراقبت و نگهداری از این عرصه‌ها در قالب اجرای طرح‌های آبیاری سنواتی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول