اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش مراجعات افراد مشکوک به کرونا با علائم مختلف به بیمارستان‌های گچساران

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات نسبی رسیده اما شاهد مراجعه افراد با علائم متخلف به بیمارستان هستیم.

افزایش مراجعات افراد مشکوک به کرونا با علائم مختلف به بیمارستان‌های گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین رضایی  در هشتاد و دمین نشست ستاد مقابله به بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد:  در یک هفته اخیر 324 مورد بازرسی از صنوفی که در حال فعالیت هستند توسط بازرسان بهداشت و درمان گچساران  بازرسی به عمل آمد.

 وی ادامه داد:17 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی پس از دریافت اخطاریه از سوی کارشناسان بهداشت و درمان پلمب شدند.

 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه افزود: هم اکنون 93بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های شهید رجایی و نفت گچساران بستری است که از این تعداد  51بیمار مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده است.

رضایی گفت: هم اکنون 75 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان رجایی و 18 بیمار در بیمارستان بعثت نفت گچساران بستری هستند.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: در حال حاضر هشت بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 116 نفر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که شاخص مرگ و میر در شهرستان گچساران به بیش از یک دهم درصد رسیده است.

رضایی اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 32هزار و 28مورد تست رپیدنت و PcR از افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی دریافت شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از مجموع تست‌های دریافت شده  هشت هزار و 738مورد مثبت قطعی به کرونا شناسایی شده  که بیش از 27درصد مثبت بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی بازار روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها به یک ثبات نسبی رسیده اما شاهد مراجعه افراد با علائم متخلف به بیمارستان هستیم.

رضایی ادامه داد: آن چیزی که بیش از گذشته اهمیت دارد موضوع واکسیناسیون کرونا است که در چهار فاز تعریف شده و اکنون فاز نخست آنها که مربوط به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان بوده به اتمام رسیده است.

 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: تا کنون یک هزار و 872 دوز واکسن کرونا ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی به عنوان گروه هدف در گچساران تزریق شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این میزان واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی و  اورژانس تزریق شده است.

رضایی خاطرنشان کرد:  هم اکنون  تمامی کارکنان، پزشکان متخصص، پرستاران بخش کرونا، آی سی یو و سی سی یو در گچساران علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

 وی ادامه داد: در فاز دوم تزریق واکسن کرونا افراد بالای 65 سال دارای بیماری زمینه‌ای ،افراد خاص و، سالمندان و افرادی بالای 80سال در گچساران آغاز شد.

 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز کرد: فاز 3 و 4 واکسن کرونا در پاییز و زمستان امسال اجرایی و عموم مردم واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/ 82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول