اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی

بیش از 46 طرح نوآورانه در حوزه فناوری‌های آب و انرژی به معاونت علمی و فناوری ارسال شد و 35 طرح به تایید نهایی رسید.

حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادتوسعه فناوری‌آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرجعی مطمئن و قابل اتکا برای اتصال طرح‌ها و ایده‌های حوزه آب و انرژی به صنعت محسوب می شود و بر اساس همین ماموریت و رسالتی که بر عهده دارد، از طرح‌های خلاق و نوآورانه‌ای که بتواند تاثیری مثبت در توسعه این صنعت حیاتی داشته باشد و  گامی اثرگذار در این جهت بردارد حمایت می‌کند.

بر همین اساس افراد حقیقی و حقوقی طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود را به این ستاد ارسال می‌کنند تا پس از بررسی‌های تخصصی، شرایط برای توسعه بازار و تجاری‌سازی آنها فراهم شود. سال گذشته نیز با همین رویکرد حدود 46 طرح فناورانه به این ستاد ارسال شد که پس از بررسی‌های تخصصی و علمی، 14 مورد آنها به تایید نهایی رسید.

طرح‌هایی در حوزه «فناوری‌های پیشرفته انرژی»، «توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی»، «توسعه فناوری گرمایش و برق»، «طراحی توربین بادی»، «سیستم روشنایی خورشیدی» و «تجاری سازی یافته های پژوهشی».

مهم‌ترین دستاورد شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را می‌توان باور عمومی جامعه و مدیران به توان و قدرت نفوذ ایده‌های نوآورانه و خلاقیت‌ها در توسعه کشور و پاسخ به نیازهای کشور دانست. امروز برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجوئی و نوآوری را در تمام حوزه‌ها جاری و ساری کرد تا از رکورد و نابودی آنها جلوگیری شود. بهره گرفتن از خلاقیت ها و نوآوری‌ها ضامن حفظ بقای صنایع مختلف است. به همین دلیل باید به این جریان نوظهور در کشور بها داد و با اتکا به آن روند توسعه یافتگی کشور را دنبال کرد

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول