اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پروژه گوسفند «داشتی» ۱۰۰ هزار رأسی در زنجان اجرا می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پروژه گوسفند «داشتی» ۱۰۰ هزار رأسی شرکت رویان صنعت درسا در زنجان در دست اجرا است.

پروژه گوسفند «داشتی» ۱۰۰ هزار رأسی در زنجان اجرا می‌شود

محمدعلی صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بخش دامی استان در طی سال‌های اخیر دستاوردهای چشمگیری داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اصلاح نژاد گوسفند افشاری در بیش از 25 هزار رأس از دام‌های استان از جمله این دستاوردها است، عنوان کرد: بیش از ۲۱۷ هزارتن نهاده‌های دامی بین مرغداران، دامداران، زنجیره‌های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور در سال ۱۳۹۹ توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در تامین جوجه و جمع‌آوری گوشت بوقلمون صنعتی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، اضافه کرد: ایجاد نخستین و بزرگترین زنجیره تولید گوشت بوقلمون صنعتی در کشور  با توان تولید ۸ هزار و ۴۷۵ تن گوشت بوقلمون در سال دیگر دستاورد جهاد کشاورزی در این بخش است.

صادقی با اشاره به اینکه زنجیره‌های تامین گوشت سفید شامل مرغ و بوقلمون و گوشت قرمز با تلفیق پروژه اصلاح نژاد (دام سبک ) و ایجاد بزرگترین واحد مرغ مادر تخم گذار به ظرفیت ۸۰ هزار قطعه نیز تکمیل شده است، گفت: با این اقدام تولید 10 میلیون قطعه جوجه یک روزه تخم‌گذار در هر دوره اتفاق می‌افتد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: توزیع ۲۵۰ جعبه تخم نوغان و تولید ۴ تن پیله تر ابریشم از دیگر دستاوردها در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار مهم در سطح کشور و یا در خاور میانه در استان زنجان در حال اجرا است، تصریح کرد: این پروژه‌ها نقش و تاثیر بسیار ارزشمندی را در تامین امنیت غذایی کشور خواهند داشت.

صادقی با اشاره به اینکه پروژه‌های در حال اجرا شامل اجرای گوسفند داشتی ۳۱ هزار رأسی مولد و ۳۰ رأس بره پرواری شرکت پایداری است، ادامه داد: پروژه گاوداری شیری ۳۰ هزار رأسی شرکت کشت و صنعت فکا خدابنده و پروژه گوسفند داشتی ۱۰۰ هزار رأسی شرکت رویان صنعت درسا از دیگر پروژه‌ها در این بخش است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول