اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خسارت سیلاب در شرق و غرب ایران/ 500 راس دام تلف شد

بهار سال 1400 به سبب بارش کم باران در حال تبدیل شدن به بهاری خشک و بدون بارش بود اما از روز گذشته که بارش‌های بهاری آغاز شده تعدادی از روستاهای کشور درگیر سیلاب و مسدود شدن محورهای مواصلاتی شده اند.

خسارت سیلاب در شرق و غرب ایران/ 500 راس دام تلف شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها: از دو روز گذشته اداره‌های هواشناسی استان‌های مختلف کشور براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی طی روزهای اخیر رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی کرده بودند.

از دیروز که بارش‌های بهاری آغاز شده تعدادی از روستاهای کشور درگیر سیلاب و مسدود شدن محورهای مواصلاتی شده اند؛ اگر مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام می‌دانند و مردم نیز به هشدارهایشان توجه می‌کردند قطعا میزان این خسارت‌ها کمتر می‌شد.

آذربایجان غربی

عملیات امداد و نجات هلال احمر در ۱۳ روستای درگیر سیل

سیل ۱۳ روستا در استان آذربایجان غربی را درگیر کرده و هلال احمر استان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام زیستی میان آسیب دیدگان است.

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی، در مورد آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گفت: از عصر دیروز که بارندگی‌های شدید و سیل آسا را شاهد هستیم و به ویژه در شمال استان روستاهای شهرستان‌های چایپاره، چالدران، پلدشت و خوی این بارندگی‌های خسارات وارد کرده و ۱۳ روستای این شهرستان ها در گیر سیل هستند.

کرمان

سیلاب راه ارتباطی ۱۰ روستا در جنوب کرمان را مسدود کرد/ خسارت سیلاب در شهداد

 

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از مسدودشدن و خسارت دیدن ۱۰ محور روستایی طی بارندگی‌های شدید اخیر در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهداد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مسدود شدن محور شهداد به کرمان بر اثر وقوع سیلاب خبر داد و اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیلاب و ریزش کوه به شبکه برق‌رسانی و محور شهداد به کرمان خسارت وارد شد که میزان آن در دست بررسی است.

خراسان رضوی

گرفتار شدن بیش از ۳۰ نفر در پی بارش باران در تربت‌‌حیدریه

رئیس هلال احمر تربت‌حیدریه اظهار کرد: در یک عملیات سخت و نفسگیر هفت عضو یک خانواده که در رودخانه روستای حاجی بیگی اسیر موج‌های خروشان شده بودند توسط تیم امداد و نجات شهدای کامه به جای امن منقل شدند.

فکوری گفت: در یک عملیات دیگر ۴ تیم  امداد و نجات از شعبه نسبت برای یافتن دو جوان در ارتفاعات صنوبر اعزام شدند که  پس از چندین ساعت پیاده‌روی و کوهپیمایی توانستند افراد گمشده را سالم پیدا کنند و به خانواده‌شان تحویل دهند.

 

 

طبق گفته رئیس هلال احمر تربت‌حیدریه، طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳مورد معابر و ساختمان‌های دولتی و۷ باب منزل در روستاهای صنوبر و ده پایین توسط امدادگران این شعبه خدمت رسانی انجام گرفته است.

سیستان و بلوچستان

طغیان رودخانه کاجو و قطع راه ارتباطی ۴۰ روستا در قصرقند

 

 


صادقی فرد معاون فرماندار قصرقند گفت: بر اثر فعالیت سامانه بارش زا در جنوب سیستان و بلوچستان رودخانه بزرگ کاجو در قصرقند پس از ۱۰ ماه طغیان کرده و منجر به قطع راه ارتباط ۴۰ روستا به مرکز این شهرستان شده است.

هرمزگان

تلف شدن ۵۰۰ دام و تخریب ۱۴ راه روستایی

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شمال هرمزگان در روز جمعه موجب تلف شدن ۵۰۰ راس دام مردم در منطقه کوهشاه احمدی شده است.

وی افزود: ۵۵۰۰ متر لوله آب شرب، ۳ هزار متر لوله آبشخور دام و ۱۴ راه روستایی نیز در این منطقه خسارت دیده‌اند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول