اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از یکم تیرماه/ وقف‌های قرآنی در استان تقویت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم از یکم تیرماه تا پایان شهریورماه با محوریت امامزاده‌ها در استان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان در 10 رشته با هم رقابت می‌کنند.

آغاز مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از یکم تیرماه/ وقف‌های قرآنی در استان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن برای دومین بار در شرایط کرونایی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در 10 رشته ثبت‌نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری دوری از قرآن را عامل بسیاری از بلایای عالم دانست و افزود: متاسفانه رنگ و بوی قرآن در محافل ما کم‌رنگ شده است.

وی اظهار داشت: رتبه استان در برخی رشته‌های قرآنی در مسابقات کشور قابل قبول نیست به طوری که در استان تنها رتبه اول کشوری در مفاهیم و تفسیر و رتبه پنجم دعاخوانی را داریم و در راستای افزایش شرکت‌کنندگان هم تلاشی صورت نگرفته است.

امیری عنوان کرد: امسال مسابقات قرآنی از یکم تیرماه تا پایان شهریورماه با محوریت امامزاده‌ها برگزار می‌شود که در یک‌صد امامزاده محفل کوچک قرآنی برگزار و چهره‌های جدید شناسایی می‌شود، این مسابقات در ۱۰ رشته قرائت، تحقیق، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ۳۰ جزء، تفسیر عمومی، همسرایی، اذان و دعاخوانی می‌باشد که به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی در قالب فیلم و صوت است.

خیران باید به وقف‌های قرآنی تشویق شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه باید از ظرفیت و اساتید قرآنی استان‌های هم‌جوار استفاده کنیم تا چهره‌های ملی و فراملی داشته باشیم، افزود: چهره‌های قرآنی استان انسجام و انگیزه لازم جهت پیشرفت را ندارند چرا که به قرآن در استان پرداخته نشده است.

وی هم‌افزایی دستگاه‌های متولی قرآن را ضروری دانست و گفت: موقوفات قرآنی در استان ضعیف و درآمد موقوفات قرآنی ناچیز است، در استان‌های دیگر برای قرآن هزینه می‌شود و نتایج آن هم قابل مشاهده است.

امیری با بیان اینکه اعتبار دولتی در حوزه مسابقات داده نشده و باید ردیفی از محل اعتبارات استانی به ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم اختصاص داده شود، ادامه داد: اوقاف بستر لازم برای انجام فعالیت‌های قرآنی را دارد که اگر مردم اعتماد کنند در طول یک سال تحول قرآنی خواهیم داشت.

تأسیس مدرسه قرآنی در استان در دستور کار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در سال گذشته مسابقات شهرستانی اوقاف برگزار نشد اما امسال پیش‌بینی می‌‌شود این مسابقات اجرا شود.

وی اظهار داشت: حسینیه امامیه به عنوان مکانی برای برگزاری محافل قرآنی در نظر گرفته شده و راه‌اندازی مدرسه قرآنی استان هم در دستور کار است.

امیری با بیان اینکه نیازسنجی در مشاوره و مدیریت نیت‌ها در جهت‌دهی موقوفات قرآنی استان صورت گرفته است، افزود: در تلاش هستیم که از خیران دعوت ‌کنیم در حوزه قرآنی موقوفه داشته باشند.

برگزاری نماز عید فطر در امامزادگان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به طرح ضیافت الهی در ماه رمضان عنوان کرد: ۱۵ طلبه مبلغ به صورت مجازی و حضوری به مناطق مختلف اعزام شدند هم‌چنین از طریق فضای مجازی نیز رفع شبهات و تبلیغ انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: از اول ماه مبارک رمضان پنج هزار پرس غذای نذری در بین نیازمندان توزیع شده است و حدود ۲ هزار بسته مواسات نیز در میان ایتام توزیع می‌شود، هم‌چنین در  ۱۰ الی ۱۵ امامزاده برنامه مراسم شب‌های قدر اجرا می‌شود و روز عید فطر نیز نماز عید فطر در امامزاده‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول