اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور ۳۰ اندیشمند از ۲۰ کشور در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف به صورت مجازی با شعار «القدس اقرب» و حضور ۳۰ اندیشمند از ۲۰ کشور جهان خبر داد.

حضور ۳۰  اندیشمند از ۲۰ کشور در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید احمدی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری امروز ۱۲ اردیبهشت که در ساختمان سازمان حج و زیارت برگزار و از طریق شبکه اینترنتی عبرات پخش شد، به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف اشاره کرد و گفت: این کنگره با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا همچون سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اندیشمندان و نخبگان علمی و فرهنگی بیش از ۲۰ کشور در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف حضور دارند، افزود: کنگره بین‌المللی قدس شریف در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم اردیبشهت مصادف با ۲۱ و ۲۲ ماه رمضان برگزار می‌شود.

سخنرانی رهبر شیعیان بحرین در کنگره بین‌المللی قدس شریف

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از سخنرانی شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در اولین روز این همایش خبر داد و گفت: این کنگره با دعوت از نخبگان و اساتید و استقبال اندیشمندان از سراسر جهان با شرایط محدود به صورت مجازی با پیام یکی از مراجع عالیقدر آغاز می‌شود و پس از آن آیت‌الله اعرافی به عنوان رئیس این کنگره بین‌المللی سخنرانی خواهد کرد.

وی درباره کشورهایی که در کنگره قدس شریف حضور دارند، خاطر نشان کرد: در این همایش بیش از ۳۰ اندیشمند از ۲۰ کشور همچون کانادا، فرانسه، امارات،هند، پاکستان ،مالزی، ترکیه، افغانستان، فلسطین، سوریه، لبنان، آرژانتین، شیلی، تونس در محورهای مختلف همایش قدس شریف سخنرانی می‌کنند.

شعار روز قدس سال ۱۴۰۰

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شعار امسال در روز قدس بر اساس سخنان شیخ حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب شده است، تصریح کرد: شعار «القدس اقرب» را ستاد قدس با رایزنی و مشورت با علمای لبنان و فلسطین انتخاب کردند و ما نیز در این کنگره همین شعار را برگزیدیم.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی قدس شریف در دو روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش روز نخست (سه‌شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و روز دوم (چهارشنبه) از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب به افق تهران به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی همچون شبکه اینترنتی عبرات پخش می‌شود.

محورهای دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه همایش بین‌المللی قدس شریف با محوریت فلسطین اشغالی برگزار می‌شود، ادامه داد: در این کنگره موضوعاتی همچون «فلسطین و قدس شریف مسأله مشترک امت اسلامی»، «مقاومت اسلامی و قدس شریف»، «مقاومت فلسطین و دفاع از قدس»، «سیات‌های آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی در اشغال قدس شریف»، «وحدت امت اسلامی و دفاع از قدس شریف»، «حقوق بشر و اشغالگری رژیم صهیونیستی»، «افول قدرت آمریکا و آینده رژیم صهیونیستی»، «فرهنگ عاشورا و دفاع از قدس شریف»، «اربعین حسینی و قدس شریف» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به ادامه محورهای کنگره بین‌المللی قدس شریف اشاره کرد و گفت: همچنین در این همایش موضوعات «سرداران شهید مقاومت و قدس شریف»، «قدس در اندیشه امام  و رهبری»، «تروریسم دولتی و بحران منطقه‌ای»، «عادی سازی روابط دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان‌های فلسطین و قدس»، «افراط گری و مسأله فلسطین»، «جبهه مقاومت و دفاع از حرم الهی»، «علمای جهان اسلام و قدس شریف»، «ادیان ابراهیمی و قدس شریف»، «بازنمایی هنری و رسانه‌ای قدس شریف»، «علل تداوم اشغال قدس و راهکارهای آزادسازی آن» و «قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام» مطرح خواهد شد.

برپایی شبی با قرآن و شب شعر با موضوع قدس شریف

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به برپایی شبی با قرآن با همکاری شورای قرآنی کمیته فرهنگی ستاد اربعین و آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: در این محفل قرآنی که در چهارمین پنج‌شنبه ماه رمضان (۱۶ اردیبهشت) در مشهد مقدس برگزار و به صورت مجازی پخش می‌شود، قاریانی از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند. همچنین در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت همزمان با ۲۴ ماه رمضان مراسم شب شعر با حضور شاعران و فرهیختگانی از کشورهای مختلف همچون ایران اسلامی، سوریه، لبنان و پاکستان با عنوان قدس شریف برگزار می‌شود.

قدس شریف فقط مختص مسلمانان نیست

حجت‌الاسلام احمدی به اهمیت قدس شریف برای ملت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: قدس به عنوان حرم ابراهیمی مورد احترام است و مختص به مسلمانان نیست. سال گذشته بخشی از سخنرانان کنگره بین‌المللی قدس شریف فعالان مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی از پیروان مسیحیت، یهود و بودا بودند که که امسال هم یکی از سخنرانان این همایش از کشور شیلی از علمای مسیحیت است که در این همایش درباره اهمیت توجه به قدس اشغالی و جلوگیری از تجاوز به سرزمین‌های قدس شریف سخنرانی خواهد کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به دلیل برپایی کنگره بین‌المللی قدس شریف، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که روز قدس به فراموشی سپرده نشود، ما نیز این همایش بین‌المللی را به منظور زنده نگه داشتن یاد قدس شریف و ایجاد دلگرمی  برای مردم فلسطین برگزار می‌کنیم تا به نوعی به مردم فلسطین ابراز داریم که مردم جهان در کنار مشکلات کرونا، همچنان به مساله قدس و فلسطین توجه دارند.

موضع‌گیری ضدصهیونیستی می‌تواند پشتوانه مقاومت مردم فلسطین باشد

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد رژیم صهیونیستی را به جهان تحمیل کند، افزود: موضع‌گیری ضدصهیونیستی در کشورهای مختلف می‌تواند پشتوانه مقاومت مردم فلسطین باشد. در این کنگره برخی از جوانان فلسطینی نیز با ما همراه هستند و کشورهای اسلامی هم نشان می‌دهند که با جریان مقاومت فلسطین حرکت می‌کنند تا شاهد ادامه مقاومت در فلسطین و انعکاس آن در داخل سرزمین‌های اسلامی باشیم.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حمله‌های سایبری به سِرورهای ما در خارج از کشور همزمان با برپایی کنگره بین‌المللی قدس شریف توسط رژیم صهوینیستی در سال گذشته، خاطر نشان کرد: این حملات نشانگر اهمیت کنگره بین‌المللی قدس است؛ چرا که انها می‌دانند چنین گردهمایی و نشست‌هایی می‌تواند قدس را زنده نگه داشته و به حمایت اندیشمندان از مردم فلسطین اشغالی منجر شود. امیدواریم به زودی ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی و ضرورت دفاع از قدس شریف به عنوان حرم الهی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه کشورهای جهان تبیین شود تا با افول دولت‌های استکباری به ویژه آمریکا، شاهد فروپاشی رژیم جعلی صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول