اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

66درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شدند

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: تا کنون 66درصد واحدها مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و نوسازی شده که قریب بر یک هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند.

66درصد واحدهای مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی شدند

محمدمراد راغ‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به به اینکه بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان 164 هکتار در هشت محله این شهر واقع شده است، اظهار کرد: در محلات بافت فرسوده دوگنبدان قریب بر 25هزار خانوار سکونت دارند.

 وی ادامه داد: طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: براساس طرح احیای بافت فرسوده، بازسازی سه هزار واحد مسکونی در محله مسکونی بافت فرسوده  مورد هدف  است که تا کنون یک هزار و 975 واحد مسکونی با دریافت تسهیلات اقدام به نوسازی واحدهای مسکونی خود کرده‌اند.

راغ‌پور با اشاره به اینکه تا کنون 66درصد واحدها مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و نوسازی شد، افزود: قریب بر یک هزار واحد دیگر نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی عنوان کرد:  برای نوسازی هر واحد مسکونی500 میلیون ریال  تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 210 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان ابراز کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده  دوگنبدان پرداخت شده است.

راغ پور در ادامه از خدمات رایگان به ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان خبرداد و گفت:جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی  بیان کرد: تاکنون یک هزار و 140 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض به متقاضیان احیای بافت فرسوده این شهر پرداخت شده است.

راغ پور در ادامه به بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت:  این طرح  به طول یک هزار و ۶۰۰ متر مربع و با عرض ۲۰ متر اجرا و با اعتباری به مبلغ 220میلیارد ریال در این طرح هزینه شده است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان با اشاره به اینکه  این طرح محله سادات را به خیابان سعدی متصل کرده است بیان کرد: برای اجرای  بازگشایی رینگ شهر دوگنبدان ۱۸۵ واحد مسکونی خریداری تخریب و ۱۱هزار متر مربع آسفالت انجام گرفته شده است.

راغ پور با بیان اینکه بازگشایی رینگ شهر دوگنبدان با در نظر اصول زیبایی شناسی صورت گرفته است تاکید کرد:۳۰۰ اصله درخت زینتی در حاشیه این طرح غرس شده است.

وی خاطر نشان کرد:عملیات اجرایی طرح بازگشایی طرح رینگ شهر دوگنبدان از سال ۱۳۹۷ شروع شده است و تکمیل این طرح نیازمند رفع نواقصات جزیی است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول