اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اجرای برنامه‌های مختلف در بیایان لوت کم‌ترین پیامد منفی را محیط طبیعی باید داشته باشد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌ها باید در منطقه به صورتی اجرایی شود که کم‌ترین پیامد منفی بر فرهنگ و محیط طبیعی را داشته باشد.

اجرای برنامه‌های مختلف در بیایان لوت کم‌ترین پیامد منفی را محیط طبیعی باید داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجتبی میرحسینی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی لوت که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مناطق بیابانی گریزگاه جمعیت بوده اما گردشگری توانسته جمعیت را در این مناطق نگه داشته و حتی مهاجرت معکوس ایجاد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: ما با فراهم‌کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری می‌توانیم به پایداری زیرساخت‌های سخت‌افزاری کمک کنیم.

وی گفت: موفقیت ما در این بخش مستلزم تعریف نظام گردشگری برنامه‌ریزی‌شده و بی‌عیب است تا ما را به سمت استفاده مناسب از محیط زیست و منابع مختلف فرهنگی، تاریخی و محیطی هدایت کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: برای اینکه چالش‌های مدیریتی را به حداقل برسانیم سعی کردیم ابتدا با فرهنگ‌سازی و آموزش مردم حاشیه لوت را برای حفاظت بیشتر و بهره‌برداری از مزیت‌های سایت جهانی لوت آماده کنیم و سپس زیرساخت‌های سخت‌افزاری را فراهم کنیم.

میرحسینی بیان کرد: برنامه‌ها باید در منطقه به صورتی اجرایی شود که کم‌ترین پیامد منفی بر فرهنگ و محیط طبیعی را داشته باشد و حداکثر مسئولیت‌پذیری در برابر فرهنگ جامعه میزبان را در نگاه‌ها شکل دهیم.

وی گفت: بالابردن منفعت اقتصادی نیز برای جوامع میزبان و بالابردن رضایت گردشگران با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به‌گونه‌ای که موجب توسعه پایدار گردشگری شود از دیگر اقدامات در سایت جهانی لوت هست.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ایجاد کمپ گردشگری بیابان لوت و افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در لوت محدوده استان سیستان و بلوچستان آینده خوبی را برای بهره‌برداری از این منبع عظیم نوید می‌دهد.

وی با اشاره به آموزش‌های مستمر در طول سال‌های گذشته گفت: افزایش مشارکت مردم در کنار شکل‌گیری اقامتگاه بوم‌گردی و نظارت بر سفرهای مدیریت‌شده و حضور گردشگران خارجی در این سایت از برنامه‌های انجام شده در کنار ایجاد مسیر دسترسی مناسب در طول سال‌های اخیر بود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول