اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

100 میلیارد تومان در سیستان‌ و بلوچستان به نیازمندان کمک شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته در سیستان‌ و بلوچستان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و صرف خدمت به نیازمندان شد.

100 میلیارد تومان در سیستان‌ و بلوچستان به نیازمندان کمک شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سیدمرتضی بختیاری اظهار کرد: در نیمه ماه شعبان پارسال رهبر معظم انقلاب فراخوانی تحت عنوان «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» صادر کردند تا در آن شرایط سخت کرونایی قشر نیازمند جامعه مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: مردم در استان‌ها از همه گروه‌های جهادی، خیّران، نهادهای حمایتی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، مساجد و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و حرکت عظیمی شکل گرفت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: مرحله نخست پویش «ایران همدل» پارسال بسیار موفقیت‌آمیز بود و آمارها هم حکایت از این امر دارد حتی در سیستان و بلوچستان که استان محرومی شناخته می‌شود مردم یک خیزش عجیبی داشتند و کمک‌های مومنانه مردم عزیزمان در این استان بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل در ماه محرم و صفر به عنوان اطعام حسینی و احسان حسینی دنبال شد که الحمدلله کار بزرگی صورت گرفت افزود: مرحله سوم این پویش از ابتدای ماه رمضان امسال با عنوان «اطعام مهدوی و افطاری ساده» آغاز شده و در سیستان‌ و بلوچستان نیز با شور و شوق عجیبی در حال اجراست.

بختیاری افزود: در قالب این پویش همه روزه غذای گرم طبخ و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود در این میان مساجد، حسینیه‌ها و خیریه‌ها نیز آشپزخانه‌های خود را در اختیار این رزمایش گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان کمک‌ها و گستردگی پویش در مقایسه با پارسال رشد قابل توجهی داشته گفت: در مناطقی هم که به دلیل مسائل کرونایی امکان توزیع غذای گرم وجود نداشته با کمک مردم و خیران بسته‌های حمایتی توزیع و در اختیار عزیزان نیازمند قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تعدادی از ایتام سیستان و بلوچستان فاقد حامی هستند گفت: مردم خیّر و نیکوکار از طریق نشانی ekram.emdad.ir در حمایت و سرپرستی ایتام مشارکت کنند.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول