اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری مراسم شب‌های قدر ملایر در فضای باز

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در فضای باز و بیش از ۵۰ نقطه شهرستان ملایر خبر داد.

برگزاری مراسم شب‌های قدر ملایر در فضای باز

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان ملایر  و در راستای جلوگیری از تجمع با مجوز ستاد مقابله با کرونا برنامه احیای شب‌های قدر در نقاط مختلف شهرستان در فضای باز مساجد و حسینیه‌ها و بوستان‌های شهرستان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان ملایر در نقاط مشخص شده و با محدودیت زمانی دو ساعت برگزار خواهد شد افزود: با هماهنگی صورت گرفته این مراسم با همکاری شورای هیات‌های مذهبی، اداره اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی و بر اساس شیوه‌نامه‌های ستاد مالی کرونا برگزار خواهد شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر زمان برگزاری این مراسم را از ساعت ۲۳ تا یک بامداد دانست و گفت: تاکید شده برای رعایت مسائل بهداشتی شهروندان مومن و خداجوی شهرستان وسایل شخصی از جمله زیرانداز و کتاب‌های دعا را با خود همراه داشته باشند.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: طرح «علی یاوران» برای دومین سال در ماه مبارک رمضان توسط هیات‌های مذهبی و مشارکت اداره اوقاف با توزیع هر شب ۵۰۰ تا ۷۰۰ پرس غذا بین نیازمندان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست.

نجفی برگزاری پویش قرآنی تلاوت آیه روزه در ماه رمضان با هدف توجه مردم به امر مهم روزه، برگزاری طرح اردوی جهادگران با حضور مربیان قرآن به صورت جهادی با حضور در روستاها نسبت به آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی و اعزام کاروان قرآنی به مساجد شهر و روستا با هدف ترویج فرهنگ قرآن و قرآن‌آموزی در مساجد و حسینیه‌های محلات مختلف شهرستان را از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان برشمرد.

وی برگزاری طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور علاقمندان و بارگزاری سایر برنامه‌های دینی و مذهبی متناسب با این ماه در فضای مجازی و کانال‌های مرتبط برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ادارات با نام تفسیر 30 روز با طرح 30 سوال از 30 جزء قرآن  را از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه رمضان است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزای مسابقه قرآنی ویژه عموم مردم  با نام «فصل بندگی » را از دیگر برنامه‌های این اداره در فضای مجازی دانست و افزود: این مسابقه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت (idomalayer.ir) فایل صوتی تفسیری قرآن استاد محمد ابوالقاسم دانلود کنند و پس‌ از آن با ورود به قسمت مسابقه به سه سؤال تستی که در سایت بارگذاری شده است در مدت ۱۰ دقیقه پاسخ دهند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه سؤالات مسابقه به همراه فایل مورد نظر تا روز عید فطر بر روی سایت قرار دارد تا در صورت عدم دسترسی به سایت یا اینترنت زمان لازم برای شرکت در مسابقه وجود داشته باشد گفت: در ابتدا این مسابقه قرار بود شهرستانی برگزار شود که با توجه به استقبال خوب مردم بیش از ۸ هزار نفر در کشور در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر این مسابقه به‌ صورت کشوری در حال برگزاری است و در پایان ماه مبارک رمضان به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای  پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول