اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

مجهزترین فروشگاه فروش فیلتر های صنعتی

شرکت فیلتریار واردکننده و تولید کننده فیلتر صنعتی در ایران است. فیلتر برای جداکردن ناخالصی بوده که در بسیاری از ماشین آلات، دستگاه های صنعتی و تولیدی از آنها استفاده می شود.

مجهزترین فروشگاه فروش فیلتر های صنعتی

فیلتر سرامیکی یکی از همین فیلترها بوده که دارای انواع گوناگونی است. از پر استفاده ترین فیلتر های روغن میتوان به فیلتر هیدرولیک و فیلتر سپراتور کمپرسور اشاره کرد که انواع آن را میتوان در سایت فیلتریار مشاهده کرد.

3 نوع فیلتر سرامیکی پر مصرف را بشناسید!

فیلتر های سرامیکی قطعاتی هستند که نا خالصی ها و گاز های به جا مانده در قطعات ریخته گری شده را کاهش داده و عیب های کوچک و سطحی در این قطعه های را از بین می برند. فیلتر سرامیکی دارای تخلخل بالا، مقاومت بسیار زیاد در برابر خوردگی های شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت شدید می باشد. فیلتر سرامیکی ناخالصی های غیر فلزی را به هنگام ذوب مواد از آنها جدا می کند. این فیلتر ها در حوزه ی ریخته گری به سه دسته تقسیم می شوند.

۱_ فیلتر سرامیکی آلومینیوم: این فیلتر خود به دو دسته تقسیم می شود یک نوع از آن مخصوص تصفیه ی مواد مذاب آلومینیوم و نوع دیگر مخصوص قطعه های حساس منیزیمی می باشد. فیلتر آلومینیوم( آلومینا) به رنگ سفید و قادر به تحمل حرارت در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه ی سانتیگراد می باشد. استفاده از این فیلتر در ریخته گری آلومینیوم ضرورت دارد.

۲_  فیلتر سرامیکی سیلیکون کاربایدی: این فیلتر تصفیه ی مذاب فلزاتی همچون چدن، برنج، برنز و... را بر عهده دارد. فیلتر سیلیکون به رنگ مشکی بوده و از استحکام مکانیکی و مقاومت بالایی در برابر حرارت بهره می برد. دمای قابل تحمل برای این فیلتر ۱۴۵۰ درجه ی سانتیگراد است. از مهمترین خصوصیات استفاده از سیلیکون کارباید کاهش ضایعات و افزایش کیفیت در محصول می باشد.

۳_ فیلتر سرامیکی زیرکونیومی: از این فیلتر نیز برای تصفیه ی مواد مذاب فولاد استفاده می شود. این فیلتر زرد رنگ بوده و تحمل حرارت تا ۱۷۰۰ درجه برای آن مقدور می باشد. فیلتر زیرکونیومی باعث یکنواختی در عمل ذوب شده و عیوب کار را کاهش می دهد.

فیلتر ها در اشکال مختلفی همچون دایره، مستطیل و مربع تولید و عرضه می شوند. فیلتر یار با ۲۰ سال سابقه، وارد کننده و ارائه دهنه ی با کیفیت ترین و مرغوب ترین انواع فیلتر صنعتی در کشور می باشد.

فیلتر سپراتور کمپرسور و کاربرد های آن

فیلتر سپراتور کمپرسور مخصوص سیستم های صنعتی می باشد که وظیفه ی جداسازی هوا از روغن را دارد. این فیلتر موظف می باشد که مولکول های هوا را از خود عبور داده و مانع از عبور مولکول های روغن شود. تمامی فیلتر ها مانند فیلتر سرامیکی وظیفه ی جدا سازی آلودگی ها را بر عهده دارند اما فیلتر سپراتور کمپرسور وظیفه ی جداسازی ذرات مواد را بر عهده دارد برای مثال زمانی که آب با سوخت یا ذرات روغن با هوا در هم آمیخته شده باشند این فیلتر تمامی مواد را به طور دقیق از هم جدا می کند. به منظور این جداسازی از الیاف میکرو فایبر گلاس در کاغذ های فیلتر سپراتور استفاده می شود. الیاف به کار گرفته شده در فیلتر پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارند. مدت زمان کارکرد فیلتر سپراتور بستگی به عواملی همچون نوع روغن، دمای وارد شده، فشار کاری و دیگر عوامل موجود می باشد. سپراتور ها دارای سه نوع می باشند.

کاسه ی بیرونی، کاسه ی داخلی سپراتور فلنج دار و سپراتور پیچی که هر کدام از این فیلتر هه کاربرد مخصوص به خود را دارند. کاربرد هایی از جمله جدا کننده ی آب از روغن، جدا کننده ی روغن و هوا و جدا کننده ی قطرات آب و سوخت. فیلتر ها از لحاظ شکل ظاهری نیز کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. این تفاوت در قطر فلنج، ارتفاع و قطر داخلی آنها می باشد. نوعی فیلتر نیز موجود می باشد که بدون فلنج طراحی شده است.

مراحل عملکرد فیلتر سپراتور کمپرسور

زمانی که هوا با روغن کمپرسور ترکیب می شود با حرکتی چرخشی به مخزن کمپرسور وارد می شود سپس به کمک نیروی گریز از مرکز ذرات روغن از هوای فشرده شده جدا می شود. بعد از گذر از مرحله ی جدا سازی اولیه هوا به همراه ذرات ریز روغن به سمت فیلتر سپراتور حرکت میکند. هوا از میان دو ورق توری فلزی که در میان آن لایه های الیاف مصنوعی میکرو فایبر گلاس قرار دارد عبور می کند این لایه از عبور ذرات ریز روغن جلوگیری می کند. همچنان بخاراتی از روغن به همراه هوا از فیلتر گذر می کنند که با پایین آمدن دمای هوای فشرده قطرات روغن که به صورت بخار از فیلتر عبور کرده بودند به مایع تبدیل شده و به کمک کربن اکتیو موجود در میکرو فیلتر جذب می شوند.

فیلتر هیدرولیک و وظایف مربوط به آن

فیلتر هیدرولیک وظیفه دارد ذرات اضافی و آلودگی های موجود در روغن را جذب کند. انتظارات از فیلتر هیدرولیک تمیز نگه داشتن روغن و سلامت کارکرد سیستم هیدرولیک می باشد. چنانچه روغن تمیز نباشد سیستم هیدرولیک به درستی عمل نخواهد کرد و باعث ایجاد خراشیدگی در سطح می شود. عبور یک سنگ ریزه ی کوچک یا پلیسه ی جدا شده از دیگر قطعات ممکن است عملکرد تمامی دستگاه ها را مختل کند. آلودگی روغن امری اجتناب ناپذیر است و به همین خاطر از فیلتر استفاده می شود تا از آسیب به دستگاه جلوگیری به عمل بیاید. صافی های موجود در فیلتر هیدرولیک بر اساس سطح فشار و موقعیت نصب به سه دسته تقسیم می شوند که به شرح زیر می باشند.

فیلتر مکش: فیلتر مکش باید از ورود ذرات اضافی به درون پمپ جلوگیری به عمل آورد. این فیلتر در مسیر ورودی پمپ نصب می شود. سایز فیلتر مکش حدود ۱۵۰ میکرون یا بزرگتر می باشد.

فیلتر فشار: فیلتر فشار به منظور تمیز نگه داشتن بیشتر روغن به کار گرفته می شود. اصولا فیلتر فشار در جهت تمیزی روغن در حد ۷_۴ NAS کاربرد دارد. حدود سایز این فیلتر ۴ الی ۱۲ میکرون می باشد.

فیلتر برگشت: زمانی که ذرات از داخل سیستم به روغن هیدرولیک وارد می شوند از فیلتر برگشت استفاده می شود. استفاده از این فیلتر علاوه بر جذب ذرات کمک به عبور آزادانه ی روغن به مخزن هیدرولیک نیز می باشد. سایز کارتریج تعبیه شده در این فیلتر ها حدود ۲۱ الی ۴۰ میکرون می باشد. برای آسودگی  خاطر فیلتر مورد نظر خود را از فیلتر یار تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر میتوانید به نشانی filteryar.com مراجعه فرمایید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول