اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آغاز عملیات اجرایی «سرزمین شکوفایی» در قم

مراسم افتتاح رمپ D مجموعه پل ۹ دی و همچنین آغاز عملیات اجرایی شهربازی معارفی در قم برگزار شد.

آغاز عملیات اجرایی «سرزمین شکوفایی» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که صبح امروز و با حضور برخی مسؤولان برگزار شد، رمپ D مجموعه پل ۹ دی به طول ۲۵۰ متر و به عنوان آخرین رمپ این مجموعه با صرف هزینه ای معادل ۶ میلیارد تومان و پس از یک سال عملیات اجرایی مورد بهره برداری قرار گرفت.

اتصال بلوار امام رضا (ع) قم به این رمپ قطعا تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر و بلوار نیایش خواهد داشت.

بر این اساس مسافرانی که از سمت اراک به قم وارد می شوند می توانند بدون ورود به محدوده هسته مرکزی شهر، از طریق این رمپ به مناطق مختلف شهری و از جمله بلوار امین، خیابان شهیدان فاطمی، ۴۵ متری شهید صدوقی و در ادامه، مسجد مقدس جمکران دسترسی داشته باشند.

در این باره مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم امروز و در گفت و گو با خبرنگاران پل ۹دی را از رینگ های مهم داخل شهر دانست و تصریح کرد: این پل حد فاصل میدان سپاه تا جوادالائمه (ع) و در امتداد بلوار جمهوری می تواند نقش مهمی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر ایفا کند.

ابوالفضل میریک امامی همچنین افزود: خوشبختانه نوسانات قیمت در میلگرد و بتن و همچنین قیمت کارگری سبب توقف این پروژه در طول حدود یک سال احداث آن نشد و خوشحالیم که افتتاح امروز این رمپ، کمک مؤثرتری در کنترل ترافیک شهری بویژه در هسته مرکزی شهر خواهد داشت.

امروز همچنین کلنگ عملیات اجرایی مجموعه شهربازی معارفی با عنوان «سرزمین شکوفایی» در قم به زمین زده شد.

شهربازی معارفی طرحی است که به همت مؤسسه فرهنگی هنری تبیان از سال ۱۳۹۶ و با حمایت تولیت وقت آستان قدس رضوی در کنار باب الجواد (ع) حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز به کار کرد و توانست در دو سال فعالیت خود، میزبان حدود ۳.۵ میلیون نفر از مردم باشد.

اکنون بهره برداری از شهربازی معارفی به شکل کامل تر در کمیت، کیفیت و محتوا در دستور مدیریت شهری قم قرار دارد و کارخانه تولید تجهیزات شهربازی معارفی نیز تا اواخر تابستان سال جاری در شهرک صنعتی شکوهیه و در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

شهربازی معارفی قم ۲۵ مجموعه بازی یا حدود ۱۰۰ تجهیز و اسباب بازی خواهد داشت که ۵۰ درصد این بازی ها درباره فرهنگ سازی در موضوعات مدیریت شهری مانند ترافیک، آتش نشانی، مدیریت بحران و مدیریت پسماند خواهد بود.

شهربازی معارفی قم با عنوان «سرزمین شکوفایی» در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با ۱۰متر ارتفاع در سازه اصلی ساخته خواهد شد و برای اجرای اسکلت آن، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، ضمن آن که عملیات عمرانی آن نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و البته بخشی از اعتبار این پروژه نیز توسط سرمایه گذار تأمین خواهد شد تا شهربازی معارفی قم در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول