اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۱۸ درصد از داوطلبین شورای شهر کرج رد صلاحیت شدند/جناح بندی سیاسی در احراز صلاحیت مؤثر نیست

سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان البرز با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸ درصد از داوطلبین شوراها توسط هیأت اجرایی و هیأت نظارت رد صلاحیت شدند، گفت: در این میان هیچ گونه جناح بندی سیاسی در احراز صلاحیت‌ها مؤثر نبوده است.

۱۸ درصد از داوطلبین شورای شهر کرج رد صلاحیت شدند/جناح بندی سیاسی در احراز صلاحیت مؤثر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، علیرضا عباسی، سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان البرز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان این انتخابات، گفت: حدود ۸۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر توسط هیات اجرایی شهرستان کرج و شهرهای اقماری تایید صلاحیت شده‌اند و ۸۴ درصد از داوطلبانی که پرونده آنان به هیات نظارت شهرستان ارسال شده است توسط هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهرستان تایید شده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به قانون از مراجع پنجگانه استعلام گرفته شد و بر اساس پاسخ استعلام‌ها و شرایط قانونی افراد، هیأت نظارت افراد را رد یا تایید صلاحیت کرد، افزود:  هیچ گونه جناح بندی یا سفارش و فشاری در این رابطه اثربخش نبوده و صرفاً استعلام از مراجع قانونی دلیل رد یا تایید صلاحیت افراد بوده است و رد صلاحیت‌ها به هیچ وجه ارتباطی با نگرش و جناح سیاسی افراد نداشته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داوطلبانی که به هر دلیلی رد صلاحیت شده‌اند، می‌توانند برای تکمیل پرونده و رفع نواقص و یا اعتراض به رد صلاحیت خود، به مرکز هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان البرز  مراجعه و درخواست رسیدگی مجدد خود را تحویل دهند، تصریح کرد: هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان البرز نیز در مهلت مقرر قانونی به اعتراضات رسیدگی و نتیجه آن را حداکثر تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در شهرستان کرج به تنهایی، ۱۱ درصد از داوطلبان توسط هیات اجرایی و فقط ۷ درصد از داوطلبان توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول