اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ووشو البرز در جمع سه هیأت برتر کشوری قرار گرفت

رییس هیأت ووشو استان البرز با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع کرونا بالغ بر سه هزار ووشوکار در سنین مختلف فعالیت می‌کردند، گفت: خوشبختانه با وجود استعدادهای ورزشی در استان موفق شدیم تا جزو سه هیأت برتر کشور باشیم.

ووشو البرز در جمع سه هیأت برتر کشوری قرار گرفت

اسماعیل سایه افکن، رئیس هیأت ووشو استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، با اشاره به فعالیت‌های هیأت، گفت: در سال ۸۹ همزمان با استانی شدن البرز، افتخار داشتم که به عنوان رییس هیأت استان البرز انتخاب شوم. در آن سال‌ البرز در رشته ووشو روزهای خوبی سپری نمی‌کرد بطوریکه در جایگاه ۲۶ کشور بود ولی با کمک و همدلی خوب ووشو کاران، قهرمانان و مربیان خوب البرز توانستیم اکنون جز سه هیأت برتر کشور باشیم.

وی ادامه داد: این جایگاه را در شرایطی بدست آوردیم که هیچگونه امکانات سخت افزاری وجود نداشت اما امروز موفق شدیم تا خانه ووشو البرز را به بهره برداری برسانیم. در حال حاضر در رشته ساندا و رشته تالو به امکانات تخصصی دسترسی داریم تا قبل از شیوع کرونا بالغ بر سه هزار ووشوکار در سنین مختلف فعالیت می‌کردند.

سایه‌افکن در خصوص ووشو بانوان البرزی اضافه کرد: در حوزه بانوان دارای پتانسیل بالا هستیم، بطوریکه در مسابقات کشوری انفرادی و تیمی دارای عناوین قهرمانی هستیم و افتخار این را داشتیم که دو بانو البرزی هدایت تیم ملی ووشو بانوان را بر عهده بگیرند.

 این مقام مسؤول در رابطه با پتانسیل  ووشو در البرز، بیان کرد: در رده سنی نونهالان و جوانان در بخش بانوان افتخار آفریدن و آقایان در سنین بزرگسالان کسب مدال کردند. در مسابقات آسیایی و جهانی علی الرغم کمبودهای بخش آقایان با فراهم کردن بستر مناسب سال ۹۸ در المپیاد کشوری نوجوانان سکو نخست به خود اختصاص دادند که از عناوین بسیار مهم به جهت ایجاد بسترسازی و پایش سنین پایه جهت مدال آوری طولانی مدت بود.

وی با اشاره به بیماری کرونا و تاثیرات آن بر پیشرفت ووشو در استان اظهار کرد: متاسفانه در حوزه قهرمانی شدیدا متاثر از کرونا شدیم و پویایی قهرمانان و هنرجویان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند در استعدادیابی نیز با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و مدارس عملا فعالیت‌های ما مختل شد و بسیاری از مربیان ما که از محل باشگاه‌ امرار معاش می‌کردند تحت شعاع قرار گرفتند و عملا بیکار شدند.

رییس هیأت ووشو البرز با اشاره به برنامه‌های مجازی، افزود: با شرکت در لیگ مجازی فدراسیون و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های متنوع و همچنین با راه‌اندازی پیرامید، پویش زنان و دختران ایران با برنامه‌ریزی خوب فدراسیون ووشو در تلاش هستیم چراغی را که این بیماری خاموش کرده دوباره روشن کنیم و ورزشکاران سرزمین خود را پویا و تندرست و شاد نگه‌داریم.

وی در پایان تصریح کرد: همواره قشر ورزشی بسیاری از هزینه‌های جرم و خلاف و بیماری و غیره را کاهش می‌دهند و بر سلامت روحی و روانی و فیزیکی جوانان میهن تاثیر مستقیم دارند پس در کمک‌ به این قشر کوتاهی نکنیم.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول