اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بررسی صلاحیت داوطلبان، عامل افزایش مشارکت مردم در انتخابات

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس گفت: اینکه گفته می‌شود اگر فردی صلاحیت ندارد، تایید شود در میزان مشارکت مردم تاثیر می‌گذارد، براساس تجربه، حرف درستی نیست.

بررسی صلاحیت داوطلبان، عامل افزایش مشارکت مردم در انتخابات

روح الله نجابت در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: مشارکت در انتخابات از اولویت های مهم کشور است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لطف خدا مردم در سال های پس از انقلاب مشارکت بالا و خوبی را در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات داشته اند.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که به نحوی انجام وظیفه و خدمت کنیم که ترغیب کننده مردم به مشارکت در انتخابات باشیم، تصریح کرد: از جمله اولویت‌های بنده در کسوت ریاست هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس این بوده است که ضمن امیدوار کردن مردم، مشارکت بالا را رقم بزنیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان فارس در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره از انتخابات شوراهای شهر گفت: در انتخابات شورای شهر فضا و مسئله به گونه ای است که تلاش کردیم با دقت نظر و وسواس خاص به آن بپردازیم تا مردم اطمینان داشته باشند که اگر داوطلبی تایید شده و به او رای دادند، صلاحیت، شایستگی و شرایط لازم را داشته است.

وی اضافه کرد: به نظر بنده مهم‌ترین عامل در ایجاد و افزایش مشارکت مردم برای حضور پای صندوق های آرا، بررسی صلاحیت کاندیداها با دقت و حساسیت می‌باشد که به این ترتیب مردم احساس می کنند هر فردی که تایید شده، صلاحیت های حداقلی را دارد.

برخی از فعالان سیاسی به ویژه افراد نزدیک به دیدگاه اصلاح طلبی بررسی صلاحیت ها در انتخابات گوناگون را مانعی بر سر افزایش مشارکت مردم عنوان می کنند که نجابت در این خصوص بیان داشت: متاسفانه کم ترین مشارکت مردم در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران، در انتخابات دومین دوره از شوراهای اسلامی رقم خورد، جایی که عملا هیچ بررسی صلاحیتی صورت نگرفت.

وی افزود: در انتخابات دومین دوره از شوراهای اسلامی هر کسی حتی از گروهک های منافق و ضدانقلاب، محکومین و وابستگان به جریانات خارج از کشور ثبت نام کرده بود، تایید شده و توانست وارد عرصه انتخابات شود، انتخاباتی که کمترین مشارکت در آن رقم خورد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خطاب به مخالفان بررسی صلاحیت داوطلبان در انتخابات اذعان داشت: اینکه گفته می شود اگر فردی صلاحیت ندارد، تایید شود در میزان مشارکت مردم تاثیر می گذارد، براساس تجربه، حرف درستی نیست.

وی همچنین گفت: مردم زمانی که احساس کنند به افراد دارای صلاحیت رای می‌دهند، بیشتر برای مشارکت و حضور بر سر صندوق‌های رای ترغیب می شوند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول