اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استقبال قزاقستان از آتش‌بس بین تاجیکستان و قرقیزستان

رئیس جمهور قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای از برقراری آتش بس بین تاجیکستان و قرقیزستان استقبال کرد.

استقبال قزاقستان از آتش‌بس بین تاجیکستان و قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای از برقراری آتش بس بین تاجیکستان و قرقیزستان استقبال کرد.

در بیانیه تاکایف آمده است: خبر درگیری مسلحانه مرزی میان قرقیزستان و تاجیکستان باعث نگرانی عمیق اینجانب شد. قرقیزها و تاجیک ها برای ما مردم برادر هستند، تاریخ و ارزش های فرهنگی مشترک ما را به هم پیوند داده است. صلح خواهی، مدارا و احترام متقابل از ویژگی های کشورها و مردمان ما می باشد.

رئیس جمهور قزاقستان ضمن استقبال از توافق «بیشکک» و «دوشنبه» برای پایان دادن به درگیری های مسلحانه و آغاز مذاکرات بین نمایندگان تام الاختیار دو طرف، اظهار داشت: مطمئنم که رهبران قرقیزستان و تاجیکستان با نشان دادن خردمندی لازم، قادر به حل و فصل همه مسائل بحث برانگیز صرفاً از طریق مسالمت آمیز خواهند بود. از طرف خود، آمادگی برای تلاش ها در جهت یافتن راه حل های قابل قبول و بازگرداندن اعتماد متقابل را اعلام می کنم. تدوین سازوکاری برای حل اختلافات مرزی مشابه در چارچوب نشست مشورتی آتی سران کشورهای آسیای مرکزی را امکان پذیر می دانم.

قابل ذکر است که عصر دیروز وزرارت امور خارجه ازبکستان نیز با پخش یک بیانیه خواستار پایان فوری درگیری ها در مرز قرقیزستان و تاجیکستان شده و آمادگی خود برای ارائه هر گونه کمک ممکن جهت حل و فصل این قضیه شده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول