اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آخرین آمار از انتخابات شوراها در ایلام/ ۵۴۱ داوطلب انتخابات شوراهای شهر ایلام تایید صلاحیت شدند

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: از مجموع 656 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر برای 27 شهر استان و کسب 137 کرسی اصلی ۵۴۱ نفر تایید صلاحیت نهایی شدند.

آخرین آمار از انتخابات شوراها در ایلام/ ۵۴۱ داوطلب انتخابات شوراهای شهر ایلام تایید صلاحیت شدند

سیدصادق موسوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ۵۴۱ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان از مجموع ۶۵۶ نفر، تایید صلاحیت نهایی شدند.

وی افزود: صلاحیت این افراد به تایید هیات‌های اجرایی و نظارت استان ایلام رسیده است؛ با این وجود از بین این افراد امکان دارد بنا به تشخیص و صلاحدید هیات نظارت، پرونده داوطلب تایید شده دوباره مورد بررسی قرار گیرد و تایید صلاحیت وی دست خوش تغییر شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام گفت: از بین داوطلبان تایید شده نهایی تا این لحظه مجموعا ۵۵ نفر انصراف یا ثبت نام ناموفق داشته‌اند که این تعداد تا روز انتخابات احتمال افزایش دارد.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی نیز در بررسی‌های صورت گرفته توسط هیات‌های اجرایی و نظارت به دلایل گوناگون رد صلاحیت شده‌اند و علت رد صلاحیت‌ها به افراد نامبرده ابلاغ شده است.

موسوی ادامه داد: افراد رد صلاحیت شده از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت و پیگیری علت رد صلاحیت خود از هیات‌های نظارت اعلام دارند.

وی گفت: پرونده این افراد تا ۲۱ اردیبهشت ماه مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد و در صورت رد صلاحیت مجدد، داوطلبان شهرهایی با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر مجاز به شکایت به هیات نظارت مرکزی کشور هستند.

موسوی در خصوص انتخابات شوراهای روستاها نیز توضیح داد: مرحله بررسی صلاحیت اولیه داوطلبان در هیات‌های اجرایی تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد و سپس این روند به مدت ۲ هفته توسط هیات‌های نظارت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در نهایت آگهی اسامی نامزدهای نهایی انتخابات شورای شهر و روستا در تاریخ ۱۷ تا  ۱۹ خرداد ماه توسط فرمانداری‌های استان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول