اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تدابیر ویژه در هرمزگان برای بهبود درمان بیماران کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هماهنگی لازم با بیمارستانهای غیردانشگاهی بندرعباس از جهت لغو پذیرش بیماران الکتیو و پذیرش بیماران کووید- 19 صورت گرفته است.

تدابیر ویژه در هرمزگان برای بهبود درمان بیماران کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای عنوان کرد: هماهنگی لازم با بیمارستانهای غیردانشگاهی بندرعباس از جهت لغو پذیرش بیماران الکتیو و پذیرش بیماران کووید- 19 صورت گرفته است که همین امر سبب شده که فشار حداکثری از روی مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس برداشته شده و از تجمع بیماران در اورژانس جلوگیری شود.

وی ادامه داد: تذکرات لازم در خصوص رعایت الزامات کنترل عفونت به همة واحدهای تابعه داده شده؛ و نهایت تلاش برای عدم تداخل بیماران کووید- 19 با سایر بیماران، همچنین استفاده از ملزومات حفاظت فردی توسط کارکنان به عمل می آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما، کمبود نیروی انسانی، بویژه در بخش درمان بستری است. نیروهای استخدام شده جدید هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده اند؛ ضمن آنکه بسیاری از ایشان از قبل نیز در قالب سایر ارتباطات غیراستخدامی با دانشگاه همکاری داشته‌اند و عملاً تعداد زیادی به نیروهای موجود اضافه نخواهد شد. در حال حاضر، برای راه‌اندازی تخت‌های ویژه، از پرستاران شاغل در بیمارستان‌های غیردانشگاهی به صورت موقت کمک گرفته‌ایم که لازم است در مدت کوتاهی با نیروهای وابسته به دانشگاه جایگزین شوند.

دکتر فرشیدی گفت: در بخش پیشگیری و مراقبت از بیماری، بخوبی از ظرفیت‌های طرح شهید سلیمانی استفاده شده و نهایت تلاش برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و الزامات فاصله گذاری در تمامی اماکن و فعالیت ها، همچنین رعایت شرایط ایزولاسیون بیماران صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: طی هفته اخیر، با افزایش قابل توجه موارد فوت ناشی از کووید- 19 مواجه بودیم که بررسی‌های لازم صورت گرفته؛ و شکر خدا، مشکلی از بابت کمبود تخت، تجهیزات، اکسیژن، دارو، مراقبت‌های درمانی و رعایت پروتکلها وجود نداشته است.

فرشیدی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات دانشگاه، بدهی عمده به شرکت‌های دارویی است. اگرچه دانشگاه تلاش نموده تا با استفاده از کمک‌های استانی و خیرین سلامت، مقادیر زیادی داروی تخصصی برای بیماران کووید- 19 تهیه و به رایگان در اختیار بیماران قرار دهد، لیکن لازم است منابع مورد نیاز برای پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی در اسرع وقت تأمین و پرداخت شود.

رئیس دانشگاه ابراز کرد: چالش بزرگ استان هرمزگان، داشتن مرزهای طولانی و تعاملات انسانی گسترده با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است؛ که احتمال ورود مستقیم و غیرمستقیم سوش‌های جهش یافته کروناویروس جدید از سایر نقاط دنیا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/88070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول