اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

تجهیزات لبنیاتی و سرمایشی کارگاهی را از کجا بخریم ؟

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه ی لبنیاتی ، خریداری تجهیزات مخصوص لبنیاتی می باشد. به دلیل صنعتی بودن این دستگاه ها لزوم خرید از تولید کننده ی معتبر بسیار مهم می باشد .

تجهیزات لبنیاتی و سرمایشی کارگاهی را از کجا بخریم ؟

در این مقاله به معرفی وبسایت دکتر قشلاق به آدرس https://drgheshlagh.com می پردازیم که از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان بزرگ حوزه ی مواد لبنی می باشد. این تولید کننده علاوه بر عرضه ی انواع تجهیزات لبنیاتی ، انواع ابزارهای سرمایشی و رطوبتی را نیز تولید میکند که میتواند در صنایع مشابه مورد استفاده قرار گیرد .

 

 

تجیهزات لبنیاتی :

دکتر قشلاق از عمده تولیدکنندگان تجهیزات لبنیاتی می باشد که این محصولات را در زیر دسته های مختلفی همچون شیر سردکن ، شیر دوش ، کره گیر ، خامه گیر ، ماست بند و ... به بازار عرضه کرده است.

- شیردوش : شیردوش ها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی میشوند. انواع اتوماتیک امکان شیردوشی تماما اتوماتیک را بدون کوچکترین آسیب و استرس به دام مهیا میکنند. شیردوشها به روش نبضی عمل میکنند و با کاهش میزان شیر ورودی به صورت اتوماتیک عمل شیردوشی متوقف میشود تا مشکلی برای دام بوجود نیاید. شیردوش به دو نوع دستی و اتوماتیک وجود دارد که نمونه های دستی برای مراکزی فاقد برق بهترین گزینه می باشند.

- شیر سردکن : شیر پس از دوشیده شدن توسط ابزارهایی به نام بیدون و یا مخزن شیر به محل کارگاه لبنیاتی منتقل میشود . در این مکان شیر باید در محلی خنک نگهداری شود. بدین منظور از دستگاهی به نام دستگاه شیرسردکن استفاده میشود. شیرسردکن ابزاری به منظور خنک نگهداشتن شیر و همزنی همزمان آن میباشد. این دستگاه در اندازه های مختلف و به صورت تماما استیل تولید میشود.

- کره گیر و خامه گیر : این ابزارها در مرحله ی تولید در داخل کارگاه ها به کار میروند. در این مرحله شیر ها دسته بندی شده و برخی به منظور تولید خامه به خط تولید خامه گیر وارد شده و باقی نیز به دسته ی تولید کره وارد میشوند.

تجهیزات رطوبت سازی :

علاوه بر تجهیزات عنوان شده ، دکتر قشلاق انواع تجهیزات رطوبت ساز را نیز ارائه میکند، این رطوبت ساز ها با توجه به مدل آنها امکان استفاده در صنایع مختلف را دارا می باشند. برای مثال برخی از این دستگاه ها همچون رطوبت سازهای بخار گرم برای استفاده در شیرینی پزی ها مورد استفاده قرار میگیرد و برخی همچون رطوبت ساز های نازلی و ... برای خنک نگه داشتن و ایجاد شرایط رطوبتی در سالن های پرورش گیاهان و طیور و ... مورد استفاده قرار میگیرند. تجهیزات رطوبت ساز در نمونه های مختلفی تولید میشوند که شامل موارد زیر می باشند :

- رطوبت ساز اولتراسونیک : این نوع از رطوبت ساز ها در اندازه های کوچک و بزرگ تولید شده و توانایی تولید رطوبت از برق را دارا می باشند. اولتراسونیک ها رطوبت سرد تولید میکنند و برای استفاده در گلخانه های کوچک مناسب می باشند. این دستگاه ها همچنین میزان مصرف آب و برق مناسبی دارند .

- رطوبت ساز پروانه ای : این نوع رطوبت ساز ها دارای یک پروانه ی قدرتمند در قسمت جلوی خود بوده که با استفاده از آن و آبی که به روی این پروانه پاشیده میشود رطوبت را تولید میکنند. این رطوبت سازها توانا تولید رطوبت همراه با خنکی محیط را دارند که درنتیجه ی دبی هوایی بالایی می باشند که تولید میکنند.

استفاده از رطوبت ساز های پروانه ای در مراکز مختلفی از گلخانه ها تا مراکز پرورش طیور و ... امکان پذیر می باشد.

- رطوبت ساز های نازلی : این نوع از دستگاه ها امکان تولید رطوبت برای فضاهای بسیار بزرگ را دارند. این دستگاه ها دارای نازل هایی می باشند که به مخزن متصل شده و ابی که با فشار بالا به سمت نازل می آید را به رطوبت تبدیل میکند. این رطوبت سازها گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در سالن های پرورش گیاهان با متراژ بالا می باشند.

تجهیزات سرمایشی :

همانطور که اشاره شد دکتر قشلاق از بزرگترین تولید کننده ها و عرضه کننده های تجهیزات سرمایشی می باشد. تجهیزات تولیدی این گروه صنعتی شامل انواع آبسردکن ها ، انواع یخساز های کوچک و بزرگ و همینطور انواع فن های مورد استفاده در مرغداری و گلخانه می باشد .

- آبسردکن : آبسردکن های تولیدی دکتر قشلاق در نمونه های مختلفی خانگی ، اداری ، استیل و صنعتی می باشند. نمونه های خانگی و یا اداری بیشتر به نمونه هایی گفته میشود که از نظر ظاهری زیبا بوده و بیشتر توانایی تولید آب خنک را همزمان با آب گرم داشته باشند. این نمونه ها که به آنها آبسردکن های چندکاره و یا آبسردکن های فانتزی هم گفته میشود نمونه ای بسیار مناسب برای استفاده در ادارات و مراکز مشابه می باشد .

نمونه های دیگر آبسردکن استیل می باشد که برای مراکزی با رفت و امد متوسط و همینطور خارج از محیط اداری مناسب می باشند. این دستگاه ها بدنه و مخزن استیل داشته و تولید آب خنک در آن ها به شیوه ای ساده و قدیمی صورت می گیرد. امکان استفاده از این دستگاه ها در محیط ها پر رفت و امد وجود ندارد چراکه سیستم انها توانایی خنک سازی آب در مدت زمان کم را نخواهد داشت.

آبسردکن های صنعتی به آبسردکن هایی گفته میشود که امکان تولید آب خنک در تمامی شرایط را دارند. طراحی سیستم خنک سازی این ابسردکن ها به گونه ای می باشد که فرقی ندارد محیط گرم باشد یا بسیار گرم ، شلوغ و پر رفت آمد باشد یا نباشد ، این ابسردکن ها در هر حالت امکان تولید آب خنک با دمای 8 درجه سانتیگرارد را دارا می باشند.

 آبسرکن های صنعتی بخصوص در مراکز بسیار پر رفت و آمد همچون پایانه های مرزی ، پایانه های مسافربری ، معابر شهرهای جنوبی کشور و ... بهترین گزینه برای تولید آب خنک می باشند.

- یخساز ها : یخساز ها همانطور که از نامشان مشخص است برای تولید یخ مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاه ها در نمونه های یخساز های حبه ای ، یخساز های پودری و قالبی در دسترس می باشند. نمونه های حله ای بیشتر در خانه ، رستوارن و یا کافی شاپ ها مورد استفاده قرار میگیرند . این دستگاه ها بسته به نمونه در مدل های فانتزی تا صنعتی طراحی و تولید میشوند . نمونه های بزرگ با مخزن بالا بیشتر برای تولید یخ برای رستوران های بزرگ و یا مراکز نگهداری مواد غذایی و ... مورد استفاده قرار میگیرند.

 

یخساز های صنعتی که به آنها یخساز های قالبی و یا یخساز های کارخانه ای هم گفته میشود برای استفاده در صنایع مختلف همچون صنایع تولید بتن ، کشتارگاه های صنعتی ، صنایع شیلات و ... مورد استفاده قرار میگرند . این دستگاه ها یخ ها را به صورت قطعات بزرگ قالبی تولید می کنند. امکان استفاده از آب شور در این یخساز ها وجود دارد که میتواند هزینه ی تولید یخ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول