اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فارس من| فرماندار: نظر خاصی ندارم/ امام‌جمعه: پیگیر موضوع از دفتر فرماندهی کل قوا هستیم

امام‌جمعه ابرکوه از پیگیری موضوع احداث پادگان آموزشی ارتش تا کسب تکلیف از دفتر فرماندهی کل قوا خبر داد و فرماندار شهرستان نیز اعلام کرد که پیرامون ساخت چنین مجموعه‌ای نظر خاصی نداشته و ضرورت آن را نه تأیید و نه رد می‌کند.

فارس من| فرماندار: نظر خاصی ندارم/ امام‌جمعه: پیگیر موضوع از دفتر فرماندهی کل قوا هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، در پی ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «لزوم استقرار پادگان ارتش در شهرستان ابرکوه» در سامانه مردمی «فارس من» خبرنگار فارس در شهرستان ابرکوه در گفتگو با مسئولین ارشد شهرستان، این موضوع و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است را پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی دراین‌باره به خبرنگار فارس در این استان، اظهار کرد: ضرورت احداث پادگان زمانی بیشتر احساس می‌شود که بدانیم طرح موضوع احداث پادگان آموزشی نیروی زمینی ارتش در بین مسئولین شهرستان سابقه 20 ساله دارد که متأسفانه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده و از سوی دیگر همه‌ساله تکاوران نیروی زمینی در شهرستان ابرکوه جهت عملیات آموزشی رزمی و تمرین و آموزش در شرایط سخت حضور می‌یابند.

امام‌جمعه ابرکوه افزود: با توجه به این‌که در استان یزد جایگاه فیزیکی و یا آموزشی مناسبی برای استقرار ارتش وجود ندارد، اگر بتوانیم این موضوع را در شهرستان به نتیجه برسانیم، امتیازی بزرگ برای شهرستان را به دست آورده‌ایم. حضور ارتش در استان یزد تنها در منطقه ابرکوه مزیت خاص دارد، از طرفی مراودات نیروها و سربازان و کادر آموزشی ارتش فی‌نفسه در بحث اقتصادی شهرستان تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: پادگان مورد نظر در مجاورت پادگان «خونه خوره» در حوزه خرم بید احداث و موجب پیوستگی بیشتر استان‌های فارس و یزد می‌شود. در نهایت ابرکوه امن‌ترین نقطه جغرافیایی کشور است که قلب جغرافیای ایران بوده و احداث این پادگان می‌تواند در رشد کمی و کیفی شهرستان در هر بخش اثربخش باشد.

وی همچنین به تشکیل جلسه با فرمانده ارشد نظامی وقت استان فارس در شیراز (در سال‌های گذشته) اشاره کرد و افزود: به پیشنهاد امیر بختیاری و امام نیا و چند نفر از پیشکسوتان ارتشی در ابرکوه، با حضور اعضای شورای شهر و مسئولین شهرستان جلسه با مسئولین استان فارس تکرار و موضوع احداث پادگان تبیین و خواستار پیگیری اقدامات صورت گرفته شدیم.

رئیس شورا فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: در نهایت نیز جهت پیگیری موضوع با امیر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در تهران دیدار و بر ضرورت احداث این پادگان تأکید شد.

وی یادآور شد: سرانجام مقرر شد مراتب جهت کسب تکلیف به دفتر فرماندهی کل قوا ارجاع شود که پس از هماهنگی جهت برگزاری جلسه حضوری با مسئول دفتر فرماندهی کل قوا، متأسفانه با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم. ضمن اینکه تمامی اقدامات با هماهنگی سردار فلاح زاده صورت گرفته و مقرر گردید که این موضوع همچنان پیگیری شود.

محمدحسین امامی فرماندار ابرکوه نیز در این‌باره اظهار کرد: طرح موضوع احداث پادگان حدود ۲۰ سال سابقه دارد که سوی تعدادی از افراد پیگیری می‌شود.


ساخت چنین مجموعه‌ای همانند هر طرح و پروژه دیگر معایب و مزایایی دارد ولی تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی تصریح کرد: دراین‌باره نظر خاصی نداشته و ضرورت آن را نه تأیید و نه رد می‌کنم. دراین‌باره با پیگیری افراد مخالفت نکرده و اعلام کردیم که اگر علاقه‌مند هستند، خودشان پیگیری کنند تا موضوع روال عادی خود را طی کند.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: سیستم پادگان از دولت کاملاً مستقل بوده و یک سیستم نظامی است که ضوابط، شرایط و فرایندهای خاص خود را دارد. پیگیری این موضوع کار بسیار سختی است و باید تمامی شرایط مورد نظر فراهم و از سوی این سیستم نظامی تأیید شود تا اقدام به راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول