اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در هرمزگان در سفر به هرمزگان چند پروژه عمرانی را افتتاح و کلنگ ساخت 10 هزار واحد مسکونی را به زمین زد.

آغاز ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز چهارشنبه به منظور کلنگ‌زنی عملیات اجرایی بزرگترین پروژه تولید و عرضه مسکن کشور و افتتاح و بازدید از چند پروژه شهری با استقبال فریدون همتی استاندار هرمزگان وارد بندرعباس شد.

افتتاح یک مجتمع مسکونی و تجاری بخش خصوصی

وزیر راه در بخش ابتدایی سفر خود با حضور در محل یک پروژه بخش خصوصی با نام مجتمع تجاری، اداری و مسکونی دریای نور آن را افتتاح کرد. این پروژه در قالب ۱۰۰ واحد و با سرمایه گذاری ۸۸میلیارد تومان احداث شده است که شامل قالب ۸۸ واحد مسکونی، 5 واحد اداری  و ۱۶ واحد تجاری است.

 

این پروژه با مشارکت ۴۰درصدی دولت و سرمایه گذاری ۶۰درصدی بخش خصوصی انجام شده است. 

عملیات اجرایی پروژه ۲۵۶ واحدی پیامبر اعظم آغاز شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، عملیات اجرایی پروژه ۲۵۶ واحدی مسکن در شهرک پیامبر اعظم (س) بندرعباس آغاز شد.

 

این مجتمع در ۱۰طبقه در قالب واحدهای ۶۰ و ۸۰متری احداث می شود.

در مجموع احداث ۵۷۰۰ واحد در سطح استان از طریق طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است که برای همه متقاضیان مسکن ملی زمین لازم اختصاص داده شده و ۹۰درصد پیمانکاران نیز آورده اولیه خود را پرداخت کرده‌اند.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه عظیم ۱۰ هزار واحدی در قالب تولید و عرضه مسکن با سرمایه گذاری ۷ هزار میلیارد تومان در بندرعباس کلید می‌خورد.

 

 مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی پایدار کردن جریان تولید و عرضه مسکن است، گفت: فرآیند اجرایی پروژه ۱۰ هزار واحدی بندرعباس پس از دریافت مصوبات لازم در تیرماه سال ۹۹ از کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری آغاز شد.

او ادامه داد: این مجموعه عظیم یک اَبر پروژه مَسکنی در کشور به شمار می رود و نقش بسیار موثری در تولید و عرضه مسکن دارد.

 آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه ۳۵۰ هکتاری تولید مسکن کشور

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در بندرعباس را بزرگترین طرح تولید و عرضه مسکن در کشور عنوان کرد و افزود: در زمین‌های ۳۵۰ هکتاری بندرعباس، ۱۰ هزار واحد مسکونی با زیربنای ۱۰۰ تا ۱۵۰ مترمربع در قالب ۶۰۵ بلوک ساختمانی ساخته می‌شود.

 

وی افزود: این مجتمع مسکونی دارای تاسیسات و زیرساخت‌های شهری، مسجد، مهدکودک، مدرسه، درمانگاه، کلانتری، ورزشگاه، بوستان و فضای سبز خواهد بود و قرارداد ساخت این طرح ۴۸ ماهه است، ولی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید در مدت ۳۸ ماه تحویل داده شود.

به گزارش فارس،  مرکز تجاری ۲۵۰ واحدی گامبرون نیز که برای خدمات رسانی به شهرک پیامبراعظم (ص) ساخته شده، از دیگر طرح‌هایی است که امروز  به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول