اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی «تاکایف» و «بردی محمداف»

رؤسای جمهور قزاقستان و ترکمنستان موضوع توسعه همکاری و مشارکت استراتژیک بین دو کشور را بررسی کردند.

توسعه همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی «تاکایف» و «بردی محمداف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در تماس تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.

سران دو کشور در مورد دورنمای توسعه همکاری چندجانبه قزاقستان و ترکمنستان، تقویت روابط دوستانه و مشارکت استراتژیک بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

تاکایف در بخشی از این گفت و گو آمادگی کشورش را برای توسعه بیشتر روابط چندجانبه با ترکمنستان به نفع مردم هر دو کشور برادر اعلام داشت.

وی همچنین از برگزاری نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی در پایتخت ترکمنستان حمایت و از همتای ترکمنی خود برای پشتیبانی از ابتکارات قزاقستان در چارچوب شورای کشورهای ترک زبان و همچنین پیوستن «عشق آباد» به کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا به عنوان ناظر، قدردانی کرد.

سران دو کشور آمادگی خود را برای اتحاد قزاقستان و ترکمنستان با هدف افزایش حجم تجارت متقابل، اجرای پروژه‌هایی در زمینه صنعت، کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و تدارکات تایید کردند.

طرفین همچنین در مورد برگزاری اجلاس کمیسیون بین دولتی در سال جاری میلادی برای انگیزه بیشتر به همکاری‌های دو کشور توافق کردند.

بردی محمد اف قزاقستان را شریک اصلی کشورش در آسیا مرکزی عنوان و از همتای قزاقی خود را برای انجام سفر به «عشق آباد» جهت بررسی مسائل مهم همکاری دوجانبه و امضا توافقات مهم، دعوت کرد.

تاکایف همچنین درگذشت پدر رئیس جمهور ترکمنستان را به وی تسلیت گفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول