اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حبوبات کماکان در سیر صعودی قیمت قرار دارند/ مروری بر تازه‌های بازار قزوین

این روزها بازار نیمه‌تعطیل قزوین در شرایطی قرار دارد که قیمت برخی از کالاها مانند حبوبات هم‌چنان روند افزایشی را طی می‌کند و برخی کالاها مانند میوه‌جات نیز کماکان با قیمت‌های بالا به مشتریان عرضه می‌شود و خرید آن برای خانوار سخت است.

حبوبات کماکان در سیر صعودی قیمت قرار دارند/ مروری بر تازه‌های بازار قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این روزها بازار سنتی قزوین به‌دلیل وضعیت رنگ‌بندی کرونایی قرمز تعطیل است و تنها مغازه‌های بخش میوه و تره‌بار آن تا ساعت 19 اجازهٔ فعالیت دارند.

قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین کماکان بالا است و علی‌رغم قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و نیاز بیشتر بدن به استفاده از خوراکی‌های مقوی و مغذی، مردم قدرت خرید زیادی ندارند. از جمله کالاهایی که قیمت آن طی هفته‌های اخیر دائماً روند افزایشی داشته، انواع حبوبات بوده است. علی‌رغم اعلام سازمان صمت پیش از ماه مبارک مبنی بر تسهیل و تسریع در دسترسی مردم به کالاهای موردنیاز با قیمت مصوب و مناسب، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با همکاری اتاق‌های اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و پایش مستمر بازار، مردم در عمل چنین مواردی را مشاهده نمی‌کنند و قیمت برخی کالاهای اساسی دائماً در حال تغییر و قرار گرفتن در شیب صعودی است. طبق مشاهدات هفتگی خبرنگار فارس در قزوین، اغلب حبوبات طی این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته با افزایش قیمت حداقل 2 الی 3 هزار تومانی مواجه شده‌اند و این تغییر قیمت‌های افزایشی در رابطه با حبوبات، هفته‌های متمادی است که در حال رخ دادن است و مسئلهٔ جدیدی نیست، صدالبته که این نوع تغییر قیمت‌های مداوم برای کالاهای اساسی و ضروری هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به شرح زیر است: لپه 34 الی 43 هزار تومان، لوبیا چیتی 33 الی 40 هزار تومان، لوبیا کشاورزی 34 الی 36 هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی 32 الی 35 هزار تومان، لوبیا قرمز 30 الی 40 هزار تومان، لوبیا سفید 30 الی 35 هزار تومان، ماش 22 الی 30 هزار تومان، عدس 28 الی 42 هزار تومان، نخود 28 الی 37 هزار تومان.

انواع میوه در بازار قزوین

علی‌رغم این‌که روزهای زیادی از ایام نوروز می‌گذرد و تصورها بر این بود که پس از گذر از ایام نوروز، قیمت میوه در بازار به حالت عادی باز می‌گردد، اما چنین نشد و هم‌چنان قیمت انواع میوه در بازار قزوین مشغول تاخت و تاز است و تنها میوه‌ای که قیمت آن تا حدودی کاهش یافته است، موز است که قیمت آن به هر کیلو 27 الی 28 هزار تومان رسیده است. قیمت انواع میوه در بازار قزوین به شرح زیر است: سیب 7 الی 16 هزار تومان، پرتقال 7 الی 13 هزار تومان، لیموشیرین 13 هزار تومان، کیوی 10 الی 15 هزار تومان، انگور 18 الی 20 هزار تومان، ملون 5 الی 8 هزار تومان، طالبی 9 الی 12 هزار تومان، هندوانه 4 الی 6 هزار تومان، ازگیل 25 الی 50 هزار تومان، توت‌فرنگی 20 الی 40 هزار تومان، گوجه‌سبز 50 الی 100 هزار تومان، گیلاس 40 الی 70 هزار تومان، چاقاله 50 الی 60 هزار تومان، خیار 4 الی 10 هزار تومان.

ورود صیفی‌جات نوبرانه به بازار قزوین

طی روزهای اخیر صیفی‌جات تازه‌ای از قبیل نخود فرنگی وارد بازار قزوین شده‌اند. هم‌چنین کالایی از قبیل گل‌محمدی نیز این روزها عطر و رنگ خوشی به بازار قزوین بخشیده‌ است و هر بیننده‌ای را مست خویش می‌کند. قزوینی‌ها با گل‌محمدی مربا می‌پزند و از خشک شدهٔ آن نیز در چای و ماست استفاده می‌کنند. قیمت صیفی‌جات و سبزیجات در بازار قزوین به شرح زیر است: پیاز 2 هزار و 500 الی 7 هزار و 500 تومان، سیب‌زمینی 2 الی 6 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 7 الی 10 هزار تومان، هویج 6 الی 8 هزار تومان، بادمجان 3 الی 4 هزار تومان، برگ‌کلم 3 الی 4 هزار تومان، گل‌کلم 8 هزار تومان، کدو 5 الی 6 هزار تومان، کاهو پیچ 12 هزار تومان، کاهو 6 الی 8 هزار تومان، فلفل‌دلمه 5 الی 15 هزار تومان، لیموترش 28 الی 30 هزار تومان، سیر تازه 10 الی 15 هزار تومان، کرفس 3 الی 4 هزار تومان، باقالی 4 الی 7 هزار تومان، نخود فرنگی 20 هزار تومان، لوبیاسبز 15 الی 18 هزار تومان، گل‌محمدی 45 الی 50 هزار تومان، انواع سبزی کوهی 15 هزار تومان، کنگر 15 هزار تومان.

 

مرغ و گوشت طبق قیمت مصوب به مشتریان عرضه می‌شود

پس از نوسانات فراوانی که قیمت مرغ در بازار داشت، در ایام پسا نوروز بالاخره مرغ به قیمت مصوب رسید و این قیمت مصوب برخلاف قیمت‌های مصوب پیشین در بازار نیز عملی شد. هر کیلو گوشت مرغ در بازار قزوین 24 هزار و 900 تومان، هر کیلو سینهٔ مرغ 42 هزار و 900 تومان و هر کیلو ران مرغ 25 هزار و 900 تومان است. هم‌چنین قیمت هر کیلو گوشت گوساله 138 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوسفندی 165 هزار تومان است.

قیمت یکی از پرطرفدارترین‌های ماه مبارک رمضان یعنی بامیه نیز 32 هزار تومان است و هر کیلو قند با نرخ 15 الی 15 هزار و 500 و هر کیلو شکر با نرخ 14 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در شرایطی از معیشت و اقتصاد قرار داریم که متأسفانه قدرت خرید اقشار کم‌درآمد روز به روز کاهش می‌یابد و به نقل از امام جمعهٔ قزوین مردم تنها به کالاها نگاه می‌کنند و قدرت خرید ندارند. متأسفانه این واقعیت تلخ این روزهای جامعهٔ ماست و علاوه بر تورم، شرایط کرونایی و تعطیلی و نیمه‌تعطیلی برخی از مشاغل نیز مزید بر علت شده و مردم به سختی روزگار می‌گذرانند. چه نیکوست که با کمک کردن و دستگیری از هم‌نوعان در این ایام مبارک، تلاش کنیم دل‌های خانواده‌های نیازمند را شاد کنیم.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول