اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افزایش ۲۵ درصدی کرایه تاکسی های فردیس

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس گفت: نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس با افزایش ۲۵ درصد، پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، تعیین و ابلاغ شد.

افزایش ۲۵ درصدی  کرایه تاکسی های فردیس

علی امیری، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، در خصوص فرآیند تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس، گفت: لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها در اواخر سال گذشته  پس از بررسی کارشناسی، تصویب هیأت مدیره و شورای سازمان، در شورای اسلامی شهر فردیس به تصویب رسید و پس از رفع ابهامات در کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ تائید و ابلاغ شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس افزود: با در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله اجباری شدن حداکثر تعداد ۳ نفر سرنشین در شرایط کرونایی، استهلاک خودروها،  افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان از خدمات حوزه حمل و نقل عمومی،  نرخ افزایشی کرایه تاکسی‌ها در شهر فردیس، به تناسب خطوط و خدمات ارائه شده تا ۲۵ درصد افزایش، تصویب و ابلاغ شده است.

این مقام مسؤول شهری با بیان اینکه برای تعیین نرخ افزایش کرایه تاکسی‌ها، شرایط رانندگان و مسافران در نظر گرفته شده است؛ یادآور شد: اگرچه نرخ افزایشی کرایه تاکسی ها با توجه به بُعد مسافت، حجم مسافران و سایر شرایط، در برخی شهرهای همجوار ۳۰ تا ۴۰ درصد اعلام شده است؛ اما در فردیس با کسب نظر از روسای خطوط و با هدف فراهم کردن زمینه استفاده بیشتر شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی، مبلغ تعیین شده برای سال جاری، کمتر از تورم اعلامی بوده است.

وی افزود: ممکن است نرخ افزیشی ۲۵ درصد، به دلیل بُعد مسافت و شرایط معیشتی مورد اعتراض برخی تاکسی داران شهر فردیس باشد و توقع دارند در مقابل هزینه‌ها، رقم معقولی دریافت کنند؛ اما با در نظر گرفتن خدمات قابل ارائه به مسافران و سایر شرایط، در مجموع این رقم  هم برای رانندگان و هم مسافران منصفانه به نظر می‌رسد.  

امیری با گلایه از اینکه متاسفانه هیچگونه قانون حمایتی برای تاکسی داران در نظر گرفته نشده و تاکسی‌ها به غیر از سهمیه سوخت، هیچگونه یارانه و کمک دولتی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری فردیس با نصب سایبان، سرویس بهداشتی و در برخی ارائه موارد مواد ضدعفونی و بهداشتی به تاکسی داران، تلاش کرده تا شرایط مناسبی را درجهت افزایش کیفیت خدمات به شهروندان، برای رانندگان فراهم کند.

وی در پایان بیان کرد: شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه افزایش کرایه‌ها بیش از نرخنامه مصوب، می‌توانند با شماره ۳۶۸۹۰۰۳۲-۰۲۶ سازمان حمل و نقل بار و مسافر فردیس تماس بگیرند و شکایات خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول