اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

جمع‌آوری بیش از ۱.۱ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ۴ ساعت

در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) مردم تهران همدل شدند و بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان و جرائم غیرعمد(بانوان و‌ کودکان) و‌ تهیه بسته سلامت برای بیماران نیازمند بیمارستان‌ها جمع‌آوری کردند.

جمع‌آوری بیش از ۱.۱ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ۴ ساعت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امامزاده صالح (ع) امروز میزبان خیرانی بود که برای جمع‌آوری بدهی بانوان و کودکان زندانی به دلیل جرایم غیرعمد، دور هم جمع شده بودند.

در این مراسم گلریزان که در آستانه میلاد امام حسن (ع)، کریم اهل بیت (ع) برگزار شد، مردم تهران همراه با بسیج اصناف و گروه‌های مختلف پس از سلامی به برادر امام هشتم، گرد هم آمدند و هر کدام با هر نیتی برای باز شدن گره زندگی نیازمندان هزینه‌ای را متقبل شدند.

در صحن امامزاده صالح (ع) که محل برپایی این مراسم بود، صوت مداحی محمود کریمی پخش می‌شد و نوای «زهرا پسر آورده، قرص قمر آورده، برای حیدر، حیدر آورده» را هر کدام از حاضران زمزمه می‌کردند تا اینکه مراسم گلریزان با حضور حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع)، سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) و جمعی از خانواده شهدا به صورت رسمی آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صفت عیاران اشاره کرد و گفت: مراسم گلریزان روش عیارصفتان است و افراد باید باور داشته باشند آن چیزی که امروز دست ما قرار دارد، فانی است و هر چه برای دیگران هزینه می‌کنیم به عنوان باقیات و صالحات باقی خواهد بود.

بازکردن یک‌گره از کار مسلمان معادل ۶ هزار سال عبادت مقبول محضر خداوند است

وی با اشاره به کریم بودن امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: ابن عباس می‌گوید: کنار بیت‌الله الحرام در جوار امام حسن مجتبی (ع) بودم، حضرت معتکف بودند. یکی از محبان به حضرت مراجعه کرد و گفت بدهکارم و به خاطر نداشتن پول مرا می‌خواهند به زندان ببرند. امام حسن (ع) فرمودند: به صاحب این خانه چیزی همراهم نیست. آن فرد خیلی نگران شد، اما حضرت فرمودند: آرام بگیر پول ندارم، اما فرزند امیرالمومنین که آبرویی دارد. همان لحظه حضرت بلند شد تا نزد طلبکار آن فرد مقروض برود. ابن عباس گفت: آقا معتکف بودید کجا می‌روید؟ حضرت فرمودند: بگذارید کار این بنده خدا راه بیفتد بعد توضیح می‌دهم. وقتی رسیدند آن فرد طلبکار تا امام حسن (ع) را دید، گفت: بخشیدم! هر چه شما امر کنید. فرد مقروض هم خوشحال شد که از زندان نجات یافته است.

تولیت امامزاده صالح (ع) خاطرنشان کرد: در ادامه این روایت آمده است که وقتی ابن عباس از این رفتار حضرت مجتبی (ع)تعجب می‌کند، ایشان می‌فرماید: ابن عباس تعجبت را اینگونه پاسخ می‌دهم. پدرم از رسول الله نقل می‌کرد که یک‌گره از کار مسلمانی را باز کنی معادل ۶ هزار سال عبادت مقبول محضر خداوند است.

در این بین یکی از خیران از بازار تجریش که در این جمع حاضر شده بود، در حالی که اشک از چشمانش جاری شد، به سمت محل جمع‌آوری نذورات رفت و ۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت.

وی که نه تنها شقیقه و بلکه همه موهایش رو به سفیدی می‌رفت، می‌گفت: در این دنیای فانی من هر آنچه از خدا خواستم، دارم. از مال و اموال هم هیچ چیزی کم ندارم، اما نگران آنم که در این وضعیت روزی از خواب بیدار نشوم یا وقتی را ببینم که حتی نمی‌توانم دکمه پیراهنم را باز یا بسته کنم و اجل دیگر فرصتی برای کمک و کار خیر ندهد.

پس از صحبت‌های تولیت امامزاده صالح (ع) حاضران یک به یک به سمت محل نذورات می‌رفتند و هر کسی به هر نیتی حتی مبالغ کوچک برای آزادی زندانیان کمک کرد. یکی از زائران امامزاده صالح (ع) که بدون اطلاع از برپایی چنین مراسمی برای زیارت به این مکان مقدس مشرف شده بود، ۶۳ میلیون تومان برای آزادی زندانیان پرداخت.

وی که بانویی کهنسال بود، می‌گفت: من ۸۰ میلیون تومان پس انداز کرده بودم که اگر مشکلی برایم ایجاد شد، دیگران به زحمت نیفتند. اما حالا این مبلغ را برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌دهم؛ به امید آنکه امام حسن (ع) هم در قیامت دستم را بگیرد و مرا شفاعت کند.

همدلی مردم تهران برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد

این‌ها گوشه‌ای از کمک‌های خیران و مردم در امامزاده صالح بود. در کنار خیران و مردم، بسیجیان نیز برای این امر خیر آستین بالا زدند و هر کدام مبالغی را تخصیص دادند؛ به طوری که کمک ۳۰۰ میلیون تومانی بسیج کارگران، ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه آزاد، ۱۲۰ میلیون تومانی بسیج اصناف، ۱۲ میلیون تومانی بسیج جامعه پزشکی، ۶ میلیون تومانی بسیج ورزشکاران، ۱۴ میلیون تومانی بسیج طلاب و ... گوشه‌ای از کمک‌هایی است که برای آزادسازی کودکان و بانوان زندانی برای جرایم غیرعمد تخصیص پیدا کرد.

در ادامه این مراسم نیز سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه دوستان ما در بسیج حقوقدانان بالغ بر ۴۰ نفر از کودکان و‌ بانوان را شناسایی کرده‌اند که به خاطر جرایم غیرعمد در زندان هستند، گفت: در فاز اول اگر یک و‌ نیم میلیارد تومان جمع‌آوری شود، دیگر در تهران بزرگ کودکی که شرایط آزادی در جرایم غیرعمد داشته باشد، نخواهیم داشت و ‌این افتخاری برای مردم انقلابی تهران است.

هنوز صحبت‌های فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تمام نشده بود که یکی از خیران شمیران مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان برای این امر خیر اهدا کرد. وی که حدود ۶۰ سال داشت، می‌گوید: اگر الان خودم با دست خودم برای عاقبت و آخرت سرمایه گذاری نکنم، معلوم نیست ورثه چه می‌‌کنند. خوشحالم که به برکت امام حسن (ع) من هم می‌توانم گره‌ای از مشکلات مردم باز کنم.

جمع‌آوری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

سردار حسن زاده درباره تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد طوری صحبت کرد که بسیاری از افراد تحت تأثیر قرار گرفتند و حتی برای کمک به بیماران بیمارستان‌ها که استطاعت مالی ندارند هم دست به جیب شدند؛ تا جایی که یکی از کسبه بازار تجریش که در جوار آستان امامزاده صالح (ع) به کسب روزی حلال می‌پردازد، دسته‌ای پول ۱۰۰ هزار تومانی را به تولیت امامزاده صالح (ع) داد تا برای بیماران نیازمند هزینه شود.

مراسم گلریزان که با عنوان «ببخش با دستان کریم اهل بیت» بود، دست‌های بخشایشگری را با نیازمندان همراه کرد که بدون چشم‌داشت برای هم‌نوع خود از مال خود گذشتند و با یکدیگر همدل شدند؛ تا جایی که در کمتر از ۴ ساعت بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای کمک به آزادی کودکان و بانوان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

۳۵ کودک زندانی جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند

در پایان این مراسم جمعی از نوجوانان در قالب گروه سرود ابناءالحسن (ع) در وصف کریم اهل بیت (ع) به اجرای برنامه پرداخت. همچنین در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع)، مسؤولان از آزاد شدن ۳۵ کودک زندانی جرایم غیرعمد با کمک مردم و خیران خبر دادند که به زودی به آغوش خانواده برمی‌گردند. علاوه بر این، در این مراسم از خانواده شهدای هسته‌ای نیز تقدیر شد که خانواده این عزیزان نیز هدایای خود را برای آزادسازی زندانیان اهدا کردند.

به گزارش فارس، مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان و جرائم غیرعمد (بانوان و‌ کودکان) و‌ تهیه بسته سلامت برای بیماران نیازمند بیمارستان‌ها با عنوان «ببخش با دستان کریم اهل بیت (ع)» امروز هفتم اردیبهشت در امامزاده صالح (ع) تجریش برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول