اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کرونا در هند؛ بیش از 300 هزار ابتلا برای ششمین روز متوالی/ ارتش به کمک می‌آید

در ادامه موج ویرانگر کرونا در هند و در حالی که بیمارستان‌های این کشور تخت و امکانات پذیرش بیماران جدید را ندارند، برای ششمین روز متوالی تعداد ابتلاها باز هم بالای 300 هزار نفر بود و دو هزار و 771 فوتی روزانه به ثبت رسید.

کرونا در هند؛ بیش از 300 هزار ابتلا برای ششمین روز متوالی/ ارتش به کمک می‌آید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، موارد جدید ابتلا به کرونا در هند برای ششمین روز متوالی امروز (سه‌شنبه) همچنان بالای ۳۰۰ هزار مورد است. در همین حال نیروهای مسلح متعهد شد برای مبارزه با جهش خیره کننده ابتلا به کمک بیاید.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، در ۲۴ ساعت گذشته، هند ۳۲۳ هزار و ۱۴۴ مورد جدید را به ثبت رساند که کمتر از رکورد ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد روز دوشنبه بود، در حالی که همچنان بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود تخت و اکسیژن چاره‌ای جز رد بیماران ندارند. 

 

در شبانه‌روز گذشته همچنین دو هزار و ۷۷۱ فوتی در این کشور ثبت شد؛ اما به گفته کارشناسان، شمار قربانیان بسیار بالاتر از این رقم است.

 

 

 «ریو ام جان» استاد و اقتصاددان در انستیتو مدیریت هند در ایالت جنوبی «کرالا» در پیامی توییتری هشدار داد: لطفا توجه کنید که کاهش ابتلای روزانه عمدتاً به دلیل افت شدید میزان آزمایش است. نباید آن را نشانه‌ای کاهش موارد دانست، بلکه به دلیل مورد بررسی قرار ندادن موارد مثبت، بسیار زیاد است.

«تدروس ادهانوم»مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هم اوضاع در دومین کشور پرجمعیت جهان را «فراتر از دلخراش» توصیف کرد.

در همین حال، هند از نیروهای ارتش خواسته برای مهار این بحران ویرانگر به کمک بیایند. «بیپین راوات» رئیس ستاد دفاعی ارتش هند روز دوشنبه گفت که از ذخایر اکسیژن ارتش برای رفع کمبود اکسیژن استفاده خواهد شد و همچنین کارکنان بازنشسته به کمک کادر بهداشت و درمان خواهند رفت.

 طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی «worldometers»، هند در مجموع تاکنون بیش از ۱۷ میلیون و ۶۰۰ مورد ابتلا و بیش از ۱۹۷ هزار و ۸۰۰ فوتی را به ثبت رسانده است. در جایگاه اول درگیرترین کشورهای جهان، آمریکا همچنان با فاصله، با بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مبتلا و بالای ۵۸۶ فوتی قرار دارد و جایگاه سوم بعد از آمریکا و هند، به برزیل تعلق دارد. این کشور آمریکای لاتین هم بیش از ۱۴ میلیون و ۳۷۰ هزار مبتلا و بالغ بر ۳۹۲ فوتی ثبت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول