اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح اقدام فراگیر بهینه‌سازی شبکه توزیع برق مازندران به‌منظور عبور از پیک تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: با توجه به اینکه روزهای گرم سال در پیش است برای عبور موفق از پیک فصل گرم سال انتظار داریم مشترکان همکاری بیشتری با شرکت توزیع نیروی برق مازندران داشته باشند.

اجرای طرح اقدام فراگیر بهینه‌سازی شبکه توزیع برق مازندران به‌منظور عبور از پیک تابستان

فرامرز سپری امروز در ارتباط با اقدامات شرکت توزیع برق مازندران برای عبور از پیک فصل گرم سال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: طرح اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق مازندران به‌منظور عبور از پیک تابستان در استان مازندران به اجرا درآمد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش پایداری شبکه، بهبود ولتاژ و افزایش رضایت‌مندی مشترکان ، کاهش تلفات  و مدیریت بار شبکه روشنایی معابر شناسایی و مقابله با رمز ارزهای غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه روزهای گرم سال در پیش است برای عبور موفق از پیک فصل گرم سال انتظار داریم مشترکان همکاری بیشتری با شرکت توزیع نیروی برق مازندران داشته باشند.

*توصیه‌هایی برای عبور از پیک فصل گرم

این مسؤول با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نور طبیعی آفتاب و خاموش کردن لامپ‌های اضافی ، افزود: تنظیم  دمای کولر روی دمای ۲۶ درجه سرویس و تمیز کردن به  موقع کولرها از جمله راه‌های کاهش مصرف برق در روزهای پیک است.

سپری اضافه کرد: خاموش کردن کامل وسایل برقی پس از استفاده نیز از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه لوازم برقی در «حالت آماده به کار» نیز ۱۵ درصد برق مصرف می‌کنند.

وی با اعلام اینکه ساعت همکاری مشترکان در ساعات اوج بار روز از ۱۳ تا ۱۸ و در ساعات اوج بار شب از ۲۰ تا ۲۴ است، افزود: لذا از به کارگیری لوازم پرمصرف مانند جارو برقی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، اتو، سشوار، ماکروفر، سماور و کتری برقی و امثالهم خودداری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق، استفاده یکی در میان و متناوب از کولر و پنکه، بسیار مناسب و کمک‌دهنده خواهد بود.

*اقدامات عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ شرکت توزیع برق مازندران

سپری دربخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اقدامات عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ شرکت توزیع برق مازندران، اظهار کرد: انجام مانور  مختلف برای مقابله با برق‌های غیرمجاز و جابه‌جایی ترانس فولبار وکم بار ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.  

وی به یک در میان کردن چراغ‌ها به‌صورت زیکزاگ به تعداد ۲هزار و ۷۴۴ دستگاه  اشاره کرد و افزود: بررسی صحت عملکرد یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه ساعت نجومی، تعریف یک هزار و ۴۷ پروژه در حوزه شبکه فشار ضعیف، ۱۱۹ مورد ارت سنجی و نصب و اصلاح ارت  اصلاح و کنترل و بررسی بیش یک‌هزار و ۲۵۶ مورد مشکوک دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: ۱۱۱ مورد تعدیل بار فشار ضعیف، بازآرایی و افزایش مقطع سیم فشار ضعیف به کابل خودنگهدار به متراژ ۹هزار و ۴۴۵ متر و جابه‌جایی سکسیونرهای کنترل از راه دور در جهت مدیریت مصرف  از جمله حجم عملیات برنامه‌ریزی شده برای این عملیات است.

این مسؤول به به‌کارگیری ۱۳۱ گروه عملیاتی در قالب این طرح فراگیر اشاره کرد و یادآور شد: تعداد اکیپ و ماشین آلات در این عملیات فراگیر شامل ۲۶۲ نفر نیروی فنی و اجرایی، ۹۱ دستگاه خودرو سبک  و ۴۱دستگاه خودری عملیاتی است.

سپری با بیان اینکه تفاهم‌نامه با مشترکان صنعتی، کشاورزی، اداری، سایر مصارف، جایگاه‌های CNG در راستای کاهش پیک منعقد شده است، گفت: مراقبت و تعمیر وسایل برقی، خاموش کردن وسایل برقی اضافی  از روش‌هایی است که می‌تواند موجب کاهش هزینه بهای برق شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول