اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازنگری و به‌روزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای تاریخی کندوان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از بازنگری و به‌روزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای کندوان خبر داد.

بازنگری و به‌روزرسانی طرح‌های مطالعاتی و مرمتی کران‌های روستای تاریخی  کندوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در نخستین جلسه هیات راهبردی پایگاه ملی کندوان در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه روستای تاریخی کندوان در ابعاد ملی و بین‌المللی آسیب‌شناسی مشکلات موجود همچنین رعایت ضوابط بافت تاریخی در این روستا امری ضروری است، چرا که کران‌های دستکند به‌عنوان ویژگی منحصر به‌فرد این روستا بوده و نگهداری از آنها وظیفه‌ای عمومی برای اهالی روستا همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط است.

او در ادامه ارائه طرح‌های مطالعاتی کران‌ها و مسجد سنگی روستای تاریخی کندوان را از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه هیات راهبردی عنوان کرد و متذکر شد: براساس مصوبات این جلسه طرح‌های مطالعات کران‌ها و مسجد صخره‌ای روستای تاریخی کندوان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت همچنین نصب درب، پنجره و پل‌های چوبی در این روستا براساس ضوابط تاریخی برای اجرا مورد بررسی قرار گرفت.

حمزه‌زاده گفت: با توجه به ظرفیت غنی این روستای تاریخی در زمینه توسعه گردشگری، چندین طرح سرمایه‌گذاری و اعطای مجوز بومگردی در کندوان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای اجرای آنها اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول