اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور در اصفهان+ تصویر

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فینلای کوبا امروز در اصفهان آغاز شد.

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور در اصفهان+ تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا بیگلری صبح امروز در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتوی فینلای کوبا اظهار داشت: مسلماً انستیتو پاستور ایران یکی از آشناترین نام‌ها برای مردم ایران است و تقدیر این‌چنین بود که برای مؤسسه‌ای که ثابت کرده در روزهای سخت و تلخ یک صدمین سالگرد خود را این‌چنین خدمت کند، انستیتو پاستور ایران با دانش بومی مشکل کشور را حل کرد، رئیس انستیتو پایتور فرانسه پیام داد و گفت درست است که نتوانستید یک صدمین سال را جشن بگیرید ولی به تمام ملت جهان خدمت کردید.

رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: واکسن موردنظر امروز به سه دلیل انتخاب شد یک طرح ویژگی این واکسن است که متمایزتر از واکسن‌ها دیگر است و این اجازه را می‌دهد که با باز مهندسی کردن واکسن در جهش‌های مختلف کارایی داشته باشد، این واکسن اولین واکسن دنیا است که بوستر خود را به همراه دارد و برای افرادی که قبلاً بیماری را گرفته‌اند تک‌دوز آن‌ واسکن می‌تواند سیستم ایمنی را قوی کند و دلیل دوم این است که در بیست سال گذشته انستیتو پاستور ایران همکاری بیشتری با کوبا داشته و دلیل سوم این است که نیاز به فضاسازی جدید با هزینه‌های هنگفت نداشت.

 

وی گفت: کمتری ایرانی را می‌توان پیدا کرد که از طریق واکسن‌های انستیتو پاستور ایرانی ایمن نشده باشند، همچنین عوارض این واکسن بسیار کم است و امروز شاهد هستیم که در ۸ دانشگاه علوم پزشکی ایران، ۲۴ هزار نفر در کل کشور موردبررسی قرار می‌گیرند و در دو استان دوز یادآور هم به‌کاربرده خواهد شد و بعد از آن هم به مرحله تولید بیشتر می‌رسیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران در پایان بیان داشت: واکسن چهارراه مختلف علوم است و پیشرفتی که در آن اتفاق می‌افتد شگفت‌انگیز است و واکسن مقوله‌ای حاکمیتی است و نمی‌توان گفت واکسن را می‌خریم و مواقعی وجود دارد که امکان خرید آن نیست و نباید چشم به دست خارج از مرزها داشت. ما ۲۵ سال در صنعت واکسن غافل بودیم ولی کرونا در یک سال گذشته موفقیت بزرگی را برای ما رقم زد.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول