اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

گره ترافیکی پل فردیس ظرف ۴ ماه آینده باز می‌شود/پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اینکه امیدواریم پروژه پل فردیس ظرف چهار ماه آتی به بهره برداری برسد، گفت: پروژه پل فردیس ترافیک داخل شهر و خارج شهر را جدا و گره ترافیکی منطقه را باز می کنو که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گره ترافیکی پل فردیس ظرف ۴ ماه آینده باز می‌شود/پیشرفت ۴۵  درصدی پروژه

مجتبی حاجیان، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرج در خصوص  پروژه پل فردیس، گفت: ترافیک پل فردیس با ترافیک داخل شهر تلاقی دارد و برای رفع گره ترافیکی این منطقه پروژه پل فردیس طراحی شده تا ترافیک درون شهری را از ترافیک برون شهری جدا کند.

وی افزود: ۱۷۰ شمع باید در این پروژه کارگذاری شود که تا کنون ۱۶۰ مورد انجام شده و مابقی سر شمع‌ها در حال انجام کار است. همچنین خاکبرداری رمپ‌ها آغاز شده و باتوجه به وضعیت موجود پل فردیس، برای ایجاد دال مجبور شدیم انحراف ترافیک موقتی در این محدوده ایجاد کنیم. در حال حاضر بتن ریزی دال و آسفالت تراشی روی پل انجام شده و در هفته آتی آسفالت ریزی  و مشکل برطرف می‌شود.

این مقام مسؤول  از اجرای طرح ترافیک دیگری در ضلع غربی پل فردیس خبر داد و افزود: پس از انجام این مقطع و برگشت آن به حالت اولیه، برای اجرای دال در ضلع غربی پل فردیس، انحراف ترافیک دیگری خواهیم داشت که پس از مصوبه شورای ترافیک، اجرای آن در دستور کار قرار دارد.

 این مقام مسؤول با بیان اینکه پروژه پل فردیس بر اساس طرحی که تهیه شده در حال انجام است و قابل تغییر نیست، اظهار کرد: در گذشته تاسیسات بسیار زیادی در این محدوده وجود داشت که اجرای کار را مشکل کرده بود. اکنون کلیه تاسیسات آب، برق گاز، فیبر نوری، مخابرات، دکل رایتل و غیره  جابجا و بستر مناسبی برای اجرای پروژه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه پل فردیس ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد:  در مجموع آزادراه با وجود چند نقطه گره ترافیکی در محدوده گرمدره و حدفاصل پل فردیس تا شهید کلانتری، پروژه‌هایی در این مناطق به بهره برداری رسید که تاثیر بسیاری در روانسازی ترافیک داشت. امیدواریم بتوانیم مجموع پروژه پل فردیس را در ۳ تا ۴ ماه آینده به بهره برداری برسانیم و پس از تکمیل آن، شاهد تردد روانتر و ایمن تر باشیم.

وی در ادامه در خصوص آسفالت جاده آتشگاه و برغان، بیان کرد: اجرای روکش آسفالت،  هر کیلومتر یک میلیارد تومان هرینه در بر دارد و  اعتبارات آن از محل اعتبارات روستایی استان تامین می شود که پیش بینی های لازم در خصوص تامین اعتبار در سال ۱۴۰۰ انجام شده و به محض تصویب در کمیته برنامه ریزی استان نسبت به برگزاری مناقصه در خصوص معابر روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول