اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشکیل کارگروه برای ارزیابی مجدد خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی در سرخون

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل کارگروه مشترکی با حضور نماینده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به برآورد دوباره خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی در سرخون اردل خبر داد.

تشکیل کارگروه برای ارزیابی مجدد خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی در سرخون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، مجید نظری روز گذشته در جلسه خسارت ناشی از شکستگی لوله نفت مارون با تاکید بر حمایت از حقوق مردم منطقه اردل گفت: کارگروه مشترکی با حضور نماینده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به برآورد دوباره خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی در سرخون اردل تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این کارگروه باید ظرف ۱۰ روز آینده تشکیل و نتایج ناشی از ارزیابی‌ و برآورد خسارت‌ها تا پایان اردیبهشت اعلام شود تا بتوان خسارت‌های مردم منطقه را سریع‌تر پرداخت کرد.

وی ادامه داد: این کارگروه متشکل از نماینده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، نماینده دادستان، نماینده سازمان بازرسی، نماینده فرمانداری اردل و هر یک از دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وارد شدن خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، شیلات، آب، محیط‌زیست، منابع طبیعی و عشایر مشخص است اما امید می‌رود بتوان هر چه سریع‌تر با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران این خسارت‌ها برآورد و زمینه پرداخت سریع‌تر آن فراهم شود.

نظری با بیان اینکه رسیدگی به مشکل آب مردم منطقه میانکوه و شهر سرخون در اولویت برنامه‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باشد، اظهار داشت: آب خط قرمز است و باید آب آشامیدنی سالم و پایدار در اختیار مردم منطقه قرار داده شود.

وی با اشاره به آلودگی منابع آب زیرزمینی استان در پی نشت نفت، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی در استان، می‌طلبد تا مسئولان شرکت نفت با تجهیز چاهی، مشکل آب شرب مردم میانکوه را برطرف کنند چرا که چشمه سرخون منبع آب پایدار و چشمه دره‌دون به سبب آلودگی نفتی از مدار خارج شده است.

منطقه سرخون تاکنون هشت بار دچار آلودگی نفتی شده است

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به سابقه آلودگی نفتی در منطقه میانکوه، اظهار داشت: این منطقه تاکنون هشت بار دچار آلودگی نفتی شده است و در طول این سال ها خسارت قابل توجهی را برجا گذاشته است.

خسرو کیانی با بیان اینکه خط لوله انتقال نفت مارون به اصفهان ۴۳۰ کیلومتر طول دارد، افزود: این خط روزانه ۵۵۰ هزار بشکه نفت خام را انتقال می‌دهد و به سبب گذر از منطقه سخت گذر میانکوه شهرستان اردل و پوسیدگی لوله، خطر نشت این منطقه را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر مصوبات فروردین‌‌ماه باید شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران خسارت‌های وارد شده بر منطقه را تا پایان فصل بهار پرداخت کند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول