اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ریشه‌یابی مشکلات فرهنگی چرام/وقتی ارشاد اسلامی با یک کارمند اداره می‌شود؟/بی‌توجهی به شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه چرام گفت: در شهرستان چرام ادارات با کمبودهای متعددی مواجه هستند برای مثال اداره ارشاد فقط یک نفر کارمند دارد، اداره اوقاف در شهرستان نداریم.

ریشه‌یابی مشکلات فرهنگی چرام/وقتی ارشاد اسلامی با یک کارمند اداره می‌شود؟/بی‌توجهی به شورای فرهنگ عمومی

حجت الاسلام سیدنورالله افشار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در چرام و مصوبات کاربردی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان می تواند راهگشا و گره گشای مشکلات فرهنگی باشد، چرا که زیربنای همه امور اعم از سیاست، اقتصاد و...فرهنگ است.

امام جمعه چرام عنوان داشت: وجود فرهنگ ایده آل دینی بین مردم و جامعه، مدینه فاضله درست خواهد کرد، در چنین جامعه ای احساس آرامش و امنیت موج می زند، سرمایه گذاران اقتصادی به دنبال چنین مکانی برای سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: تعدی و تجاوز به حقوق یکدیگر صورت نمی گیرد، پس فرهنگ مهم است و باید توجه ویژه به این امر صورت گیرد، عده ای از مسؤولان نسبت به نقش شورای فرهنگ عمومی کم اطلاع هستند، بعضی از مسؤولان به همین خاطر در جلسات شورا شرکت نمی کنند که قرار بر این شده اداره ارشاد اسلامی به عنوان دبیر جلسات این موضوع را پیگیری و گزارشی به رئیس جلسه اعلام کنند.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: آخرین جلسه شورا در فروردین ۱۴۰۰ مصوبات خوبی داشت، از جمله مصوباتی که موجب جلب توجه برای مردم شد این بود که اولویت واکسن کرونا برای پاکبانان شهرداری باشد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارید، تصریح کرد: برای جلوگیری از  آسیب های اجتماعی باید نهادهای مختلف با تمام ظرفیت و توان پای کار بیایند، در شهرستان چرام ادارات با کمبودهای متعددی مواجه هستند برای مثال اداره ارشاد فقط یک نفر کارمند دارد، اداره اوقاف در شهرستان نداریم.

خطیب جمعه چرام گفت: این ساختار ناقص قطعا نمی تواند برنامه ریزی مطلوب در پیشگیری آسیب های اجتماعی داشته باشد، با همه این نواقص قرار است جلسات با معتمدین و ریش سفیدان صورت پذیرد و معتمدین با کمک مسؤولان در رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کار باشند.

افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به اشتیاق مردم چرام در خصوص انتخابات خاطرنشان کرد: معمولا در استان ما شور و شوق انتخاباتی خوب است، مردم با همه گلایه هایی که از مسئولین دولتی دارند و مشکلات اقتصادی آنها را آزار می‌دهد اما در انتخابات شرکت می کنند و پای  صندوق رای؛ که ناموس کشور است حضور پیدا می کنند، دشمنان ما منتظر کم محبتی ما با صندوق های رای هستند که آن وقت مشکلات امنیتی و...برای ما ایجاد خواهند کرد.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول