اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لزوم نظارت بر انسداد راه‌های ارتباطی با هند/ ستاد ملی کرونا این بار با وزارت بهداشت هماهنگ باشد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر لزوم رصد و پایش مرزهای شرقی و راههای ارتباطی با کشور هند در پس شیوع ویروس جدید کرونا، گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان تأکید دارند که این‌ بار دیگر هماهنگی بیشتری میان اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزارت بهداشت برقرار باشد.

لزوم نظارت بر انسداد راه‌های ارتباطی با هند/ ستاد ملی کرونا این بار با وزارت بهداشت هماهنگ باشد

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون با وزیر بهداشت در خصوص بررسی وضعیت شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: در این جلسه، علاوه بر دریافت گزارش روند مقابله با بیماری کرونا، وضعیت تولید واکسن در داخل و خرید از خارج نیز بررسی شد.

وی افزود: تأکید نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان این است که هماهنگی بیشتری میان ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزارت بهداشت وجود داشته باشد و تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین واکسن برای مقابله با بیماری کرونا، ظرفیت‌های علمی و دارویی داخل کشور مورد بررسی قرار گرفت و آنچه که خود وزیر بهداشت نیز نسبت به آن تأکید داشت، این نکته است که دغدغه نظام سلامت تأمین واکسن قابل اطمینان برای مردم است تا شرایطی که بسیاری از کشورهای تولیدکننده واکسن در شرایط کارآزمایی بالینی قرار دارند، واکسن قابل اطمینان به مردم عرضه شود و قطعا باید در عین حال که واکسن مطمئنی وارد می شود، تکنولوژی و دانش آن نیز به ما منتقل شود.

شیخی افزود: در عین حال، تأکید وزیر بهداشت این بود که نظام سلامت تلاش می‌کند تا واکسن‌های تولید داخل را به تولید انبوه برساند و با اطمینان بیشتری در اختیار مردم قرار دهد.

وی همچنین در خصوص شیوع نوع جدیدی از بیماری کرونا در هند و خطر تسری آن به دیگر کشورها از جمله ایران، گفت: با توجه به جهش‌های خطرناک این ویروس، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان تأکید دارند که این‌ بار دیگر هماهنگی بیشتری میان اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزارت بهداشت برقرار باشد و در شرایطی که اعلام شده مرزهای شرقی کشور بسته شده است، میزان رعایت این دستورالعمل با جدیت بیشتری رصد شود و مسئولان مراقب عبور و مرورها باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول