اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آخرین خبرها از سی‌سخت/ بازسازی مناطق زلزله‌زده طبق برنامه زمان‌بندی بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:ساخت و ساز در سی‌سخت طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

آخرین خبرها از سی‌سخت/ بازسازی مناطق زلزله‌زده طبق برنامه زمان‌بندی بنیاد مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، حسین جنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آواربرداری عمومی در شهر سی‌سخت به اتمام رسیده است، گفت: حدود ۸۰۰ واحد آوار برداری انجام گرفته است، تعدادی واحد ساختمانی مانده که مشکلاتی داشتند اکیپ بنیاد مسکن امروز به طور کامل تعطیل شده و به روستاها منتقل شدند با اتمام مشکلات ساختمان‌های باقیمانده اکیپ در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی در خصوص معرفی افراد به بانک‌ها گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر به منظور عقد قرار داد  به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد  ۸۵۰ نفر برای تعمیر و احداث ساختمان‌های آسیب‌دیده عقد قرارداد بانکی را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۳ هزار تن میلگرد در انبار مستقر است، ۸ تن سیمان رایگان به متقاضیان داده می‌شود که تاکنون به واحدهایی که شروع شده متناسب با پیشرفت فیزیکی سیمان تحویل داده شده، ضمن اینکه بتن آماده در بنیاد مسکن مستقر است که تحویل مردم داده می‌شود.

جنتی عنوان کرد: عملیات اجرایی ۷۵۰ واحد ساختمانی پس از پی‌کنی  شروع شده و مردم در حال بازسازی هستند ۷۰ میلیارد تومان بلاعوض به متقاضیان واریز شده و به تناسب پیشرفت فیزیکی بلاعوض متقاضیان آزاد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: بلاعوض واریز شده به حساب مردم در شهر ۵۵ میلیون تومان به برای هر واحد تخریب و بازسازی شده است، علاوه بر این حواله بتن و میلگرد و آجر تحویل داده شده با قیمت کارخانه محاسبه شده است. بلاعوض در حساب خود متقاضیان است بنا بر پیشرفت فیزیکی مصالح دریافت می‌کنند سپس با انبار بنیاد مسکن هماهنگ می‌کنیم که اعتبار آزاد شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یک هزار و ۱۹ واحد در شهر و   ۶۱۸ واحد در روستاها آسیب دیدند که باید احداث شوند، علاوه بر این  ۱۰۰ واحد هم در روستاهای بویراحمد هم‌مرز با دنا نیازمند بازسازی هستند،ضمن اینکه ۲۹۰۰ واحد تعمیری هستند که سر جمع ۴۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیدند که در حال بازسازی هستیم.

این مسئول بیان کرد: ساختمان‌هایی که مجددا ساخته می‌شود تحت نظارت سازمان نظام مهندسی هستند، ضمن اینکه همه مصالح تحویلی به مردم استاندارد هستند، آزمایش انجام می‌گیرد که مشکلی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: ۴۰ هزار واحد با تسهیلات بنیاد مسکن ساخته شده ، خوشبختانه تاکنون حتی یک واحد از این ۴۰ هزار واحد بنیاد مسکن دچار خسارت نشده که نیاز به تخریب و احداث مجددا باشد.

وی با بیان اینکه ییشترین خسارت زلزله به ساختمان‌های قدیمی و آنهایی که استاندارد رعایت نکردند بود، گفت: چرداخت خسارت به مستاجر طبق قولنامه بین مالک و مستاجر است بلاعوض معیشتی به کسانی تعلق می گیرد که وسایل و آنها در ساختمان خسارت دیده باشند و باید مالک حتما امضا کند که مشخص شود خود مستاجر در ساختمان بوده است.

جنتی عنوان کرد  ساخت و ساز در سی‌سخت طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است در صورت همکاری مردم واحدها پایان تیرماه تحویل داده می‌شوند، ما در شهر سی‌سخت پی‌کنی را انجام می‌دهیم،  ۱۰_۱۵ روز از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ روستا با ۶۱۸ واحد نیازمند احداث هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول