اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

احتمال اعلام شرایط اورژانسی در تربت‌حیدریه/ فوت مادر باردار در مه‌ولات به‌دلیل کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات شهرستان خوب نیست، از احتمال اعلام شرایط اورژانسی در تربت حیدریه خبر داد.

احتمال اعلام شرایط اورژانسی در تربت‌حیدریه/ فوت مادر باردار در مه‌ولات به‌دلیل کرونا

به گزارش خبرگزای فارس از تربت‌حیدریه، حسین ابراهیمی‌پور امروز در نشست خبری که درمحل سالن‌های همایش ابن سینا دانشگاه علوم پرشکی تربت‌حیدریه برگزارشد اظهارکرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جمعیت ۳۹۰ هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر بستری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت :آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان روز به روز در حال افزایش است و چنانچه وضعیت ادامه داشته باشد طی ۱۰ تا ۲۰ روز آینده احتمال دارد که شهرستان را در حالت اورژانسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تا قبل از نوروز ۸۰ درصد مردم سطح شهر از ماسک استفاده می‌کردند اما با شروع تعطیلات نوروزی این رقم به ۴۰ درصد کاهش یافت.

ابراهیمی‌پور بیان کرد: طی یک هفته اخیر ۳۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شناسایی شده‌اند؛ در این مدت ۹۰ بیمار در بیمارستان بستری و متاسفانه ۱۰ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با تاکید بر اینکه همشهریان موضوع همه‌گیری را  جدی تلقی کرده و از هرگونه اجتماع و دورهمی پرهیز کنند، افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالایی داشته و می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: مساله کرونا هنگامی حل می‌شود که یا صددرصد مردم واکسینه شوند و یا با رعایت دستورالعمل‌ها زنجیره کرونا قطع شود.

 ابراهیمی‌پور با اشاره به اینکه پیک چهارم کرونا به دلیل کاهش رعایت پروتکل‌ها و سفرهای نوروزی رخ داده است، گفت: آمار فوتی‌های کرونا در تربت‌حیدریه به ۳۵۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: با ۱۸ بیمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به ۶۰ نفر رسید.

وی بیان کرد:روزانه بطور متوسط در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۲۰ نفر بستری می‌شوند و مجموع افراد مبتلا در  مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه  به ۴ هزار و ۲۷۲ نفر رسیده است.

فوت مادر باردار در مه‌ولات به‌دلیل کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه هم در ادامه این جلسه گفت: یک مادر باردار به‌دلیل کرونا در مه‌ولات فوت شده است.

الهام بهره‌‌مند افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۴ مادر باردار مشکوک و مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده است.

وی تاکید کرد:در این مدت ۷۲۰ ساعت پیگیری و آموزش برای این مادران صورت گرفته است و ۵۰۰ ساعت نیز برای خانواده این مادران آموزش صورت گرفته  است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول