اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دفترچه بیمه سلامت همگانی در گلستان حذف شد/ تجویز 76 درصد نسخ پزشکی به‌صورت الکترونیکی

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: صدور و چاپ دفترچه بیمه سلامت همگانی از اردیبهشت امسال متوقف شده است.

دفترچه بیمه سلامت همگانی در گلستان حذف شد/ تجویز 76 درصد نسخ پزشکی به‌صورت الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا صحرائی صبح امروز با تشریح یکی از دستاوردهای بزرگ سازمان بیمه سلامت در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت بوده است در این راستا اقداماتی انجام شد که یکی از آن تبادل اسناد بستری بین بیمارستان‌های طرف قرارداد و سازمان بیمه سلامت به‌صورت الکترونیک بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمامی بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت، اسناد بستری بیماران را به‌صورت الکترونیک تبادل می‌کنند و هیچ سند کاغذی رد و بدل نمی‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و مزایای این طرح بیان کرد: دسترسی به سامانه نسخه الکترونیک برای همه پزشکان بخش خصوصی و دولتی دانشگاهی فراهم شده است.

صحرائی گفت: سیاست سازمان بیمه سلامت این بود که در بیمارستان‌های بخش دولتی دانشگاهی از نرم افزارهای HIS استفاده کنند تا زمانی که زیرساخت‌های این نرم‌افزار فعال شود سامانه نسخه‌نویسی سازمان بیمه سلامت ERX در اختیار بخش دولتی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه همزمان کاهش دفترچه بیمه سلامت در اولویت است، ابراز کرد: مقرر شد از ابتدای اردیبهشت کاهش دفترچه بیمه سلامت اجرا شود و به تدریج شروع به حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت کردیم از ابتدا صندوق بیمه سلامت همگانی کلید خورد.

* توقف صدور و چاپ دفترچه بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت امسال

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از توقف صدور و چاپ دفترچه بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت امسال خبر داد.

صحرایی با اشاره به اینکه حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در صندوق روستایی از ابتدای خرداد آغاز می‌شود، افزود: مابقی صندوق‌ها اعم از صندوق کارمندی، سایر اقشار و بیمه ایرانیان از ابتدای تیرماه دفترچه‌های بیمه سلامت حذف می‌شود.

 صحرائی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در راستای ارائه خدمت به مردم و اینکه مشکلی ایجاد نشود، گفت: فرد بیمه‌شده با ارائه کارت ملی می‌تواند به پزشک مراجعه و پزشک در پنل نسخه‌نویسی اقدامات لازم را برای بیمار تجویز کند.

* اگر به هر دلیلی سامانه قطع بود پزشک می‌تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کند

به گفته وی؛ با حذف دفترچه بیمه سلامت، احراز هویت بیمار توسط پزشک استعلام می‌شود، تمامی دفاتر بیمه سلامت به جز بیمه ایرانیان به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا ۶ ماه به‌صورت اتوماتیک دارای اعتبار است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: اگر به هر دلیلی سامانه قطع بود پزشک می‌تواند در سربرگ مطب خود دارو تجویز کند و مشخصات هویتی بیمار را درج و با همان نسخه بیمار را به داروخانه و پاراکلینیک بفرستد.

صحرائی ارائه خدمات باکیفیت بدون دفترچه بیمه سلامت را اولویتی مهم خواند و ابراز کرد: به دنبال این هستیم خدمتی را که بیمار قبلا از مسیر دفترچه می‌گرفت با کیفیت بیشتری بدون دفترچه ارائه شود قرار نیست با حذف دفترچه خللی در خدمات‌دهی اتفاق بیفتد.

* اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت/ مهلت ۴ ماهه به مراکز درمانی برای تامین زیرساخت‌های اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی

وی با اشاره به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت اظهار کرد: چهار ماه به مراکز درمانی مهلت داده شده نسبت به تامین زیرساخت‌ها اقدام کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۷۶ درصد نسخ از ابتدای فروردین به‌صورت الکترونیکی از سوی پزشکان تجویز می‌شود، گفت: ماهانه به طور متوسط حدود ۴ الی ۵ میلیارد تومان سند الکترونیکی توسط پزشکان، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها صادر می‌شود.
به گفته صحرائی؛ نسخه‌نویسی در بخش خصوصی صددرصد الکترونیکی شده است و در بخش دولتی دانشگاهی از ابتدای اردیبهشت آغاز شد.
انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول