اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشترکان خوش مصرف برق در کردستان 5 میلیارد ریال پاداش گرفتند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: مشترکان همکار در کاهش مصرف پیک بار زمستان سال گذشته 5 میلیارد و 950 میلیون ریال پاداش گرفتند.

مشترکان خوش مصرف برق در کردستان 5 میلیارد ریال پاداش گرفتند

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:در زمستان ۹۹ با توجه به مشکلات بوجود آمده در تامین سوخت نیروگاه‌های کشور به دلیل کمبود گاز و محدودیت در تامین برق مورد نیاز مشترکین، این شرکت اقدامات لازم را برای عبور از این بحران در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نسبت به انعقاد قرارداد همکاری با ۵ مورد از مشترکین دارای مولد خودتأمین در بخش‌های صنعتی و اداری شامل ۲ مورد صنعتی و ۳ مورد اداری در سطح استان اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: بر این اساس بالغ بر یک‌هزار و ۲۹۶ مگاوات ساعت انرژی توسط این مشترکین تولید شده و در بخش کاهش مصرف ۲۴ ساعته با مشترکین صنعتی ۱۶۲ مشترک صنعتی ۸۱۲ مگاوات ساعت صرفه‌جوی شده است و توانستیم زمستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

پاداش 3 میلیارد ریالی شرکت برق به مشترکین دارای مولود خودتامین در کردستان

لهونیان خاطرنشان کرد: بیش از ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال پاداش به مشترکین دارای مولد خود تأمین و مبلغ ۲ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال پاداش به مشترکین صنعتی در کاهش مصرف پیک بار زمستان ۹۹ پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال پاداش به مشترکان همکار در زمستان و تابستان سال ۹۹ پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۳۰ الی ۳۵ درصدی بارش‌ها در کشور، اظهار کرد: مقدار ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی در کشور به شدت کاهش یافته است از سوی دیگر شاهد افزایش دما و افزایش مصرف برق خانگی به دلیل ماندگاری بیشتر مردم در خانه‌ها و استفاده از وسایل برقی در شرایط کرونایی، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و… هستیم که همگی موجب شده تا تابستان سختی را پیش رو داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اضافه کرد: از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون در سطح استان برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ انجام گرفته و یا در دست اقدام است.

برگزاری مانور برای عبور از تابستان خاموش

لهونیان خاطرنشان کرد: مانورهایی نیز از ابتدای سال‌جاری برای عبور از تابستان بدون خاموشی اجرا می‌شود که می‌توان به مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز، تعدیل روشنایی معابر و جاده های بین شهری، اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع و … نام برد در همین راستا اولین مانور در تاریخ  ۲ اردیبهشت در استان اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به ظرفیت ادارات و دستگاه‌های دولتی سطح استان  در کاهش مصرف برق پرداخت و اظهار کرد: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده‌اند که برق مصرفی خود را  ۵۰ درصد در ساعات اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیراداری به ۱۰ درصد برسانند،که این مهم کمک شایانی به عبور از پیک تابستان سال‌جاری خواهد کرد.

لهونیان اضافه کرد: استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منزل و محل کار و بهره‌گیری از نور طبیعی روز، استفاده از درجه مناسب ” ۲۴ الی ۲۶ درجه» برای کولرهای گازی و قرار دادن کولرهای آبی بر روی دور کند و … از راه کارهای موثر در مدیریت مصرف برق و عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری نشست با سردار حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس در راستای تعامل و همکاری بیشتر اظهار کرد: این نشست به منظور اتمام و یا عملیاتی نمودن پروژه‌های فی ما بین از جمله برق رسانی به پایگاه‌های مرزی، حجم فعالیت‌های باقیمانده از این پروژه‌ها،  فعالیت‌ها و اقدامات آینده و همچنین همکاری در مدیریت و کاهش مصرف برق در پیک تابستان جاری برگزار شد.

کاهش ۳۰ الی ۳۵ درصدی نیروگاه‌های  برق آبی

لهونیان با اشاره به شرایط ویژه امسال و آغاز گرمای بی‌سابقه، کاهش۳۰ الی ۳۵درصدی نیروگاه‌های  برق آبی و احتمال خارج شدن بخشی از این نیروگاه‌ها  از مدار تولید در ایام پیک، استفاده غیر مجاز از برق به منظور استخراج ارز دیجیتال و …. گفت: سپاه بیت المقدس با به مدار آوردن دیزل ژنراتور ها در ساعات پیک (۱۱ الی ۱۵)  کمک شایانی به مدیریت مصرف برق و عبور موفق از پیک تابستان ۱۴۰۰ خواهد کرد و می توان با همکاری و هماهنگی تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

وی افزود:  ظرف مدت روزهای آینده حجم کارها و اقدامات در راستای برقرسانی به پایگاه‌های مرزی و صعب‌العبور مشخص می‌شود تا در موعد مقرر، توافقات فی ما بین براساس دستور کارهای صادره نهایی و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول