اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

همایش کتابت قرآن کریم در ابهر برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همایش کتابت قرآن کریم در ابهر برگزار می‌شود.

همایش کتابت قرآن کریم در ابهر برگزار می‌شود

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، ششمین جشنواره رمضان در این استان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش در خانه بمانیم در راستای مبارزه با بیماری کرونا برگزار می‌شود، اضافه کرد: مشارکت جمعی برای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان، رزمایش همدلی مهربانی از موضوعات این جشنواره هنری و مردمی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های جشنواره رمضان برگزاری همایش کتابت قرآن کریم است، افزود: هشتمین دوره کتابت قرآن کریم به‌همت انجمن خوشنویسان ابهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ١٤٠٠ در شهرستان ابهر برگزار می‌شود.

احمدخانی افزود: هفتمین دوره این همایش در سال گذشته با همراهی قابل تحسین هنرمندان خوشنویس از سراسر استان و با برپایی نمایشگاه مجازی و اهدای آثار به کادر درمانی کرونا شهرستان ابهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز کتابت قرآن کریم به‌صورت مجازی برگزاری خواهد شد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در همایش به انتخاب خود، سوره، آیات قرآن کریم و یا ترجمه سوره و آیات را با نوع قالب، دانگ و رنگ آزاد در اندازه کلی (۵۰×۳۵) و (۷۰×۵۰) کتابت کرده و عکس با کیفیت و اسکن شده آثار خود را از تاریخ 15 تا 20 اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: آثار کتابت شده به‌صورت نمایشگاه مجازی گروهی در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر به نمایش گذاشته شده و در نهایت تبدیل به کتابچه می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی بهار قرآن در ابهر نیز خبر داد و گفت: این مسابقه از کتاب ۱۱۴ نکته حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

احمدخانی با اشاره به اینکه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۲۵ اردیبهشت‌ ماه است، افزود: شرکت در مسابقه برای عموم آزاد است و جوایز برندگان نیز پس از ماه رمضان همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره رمضان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول